Skip to content

Çakıl Kidsstudio’da!

Mayıs 24, 2011

Çakıl’ı evde oyalamak artık gerçek bir beceri ve sabır işi olmaya başladı.

Oyuncaklarla oynamak 15 dakika,
Tay-tay yapmak 5 dakika,
Elinden tutup bütün evi tavaf etmek 10 dakika,
Babanın çorap çekmecesini boşaltmak 5 dakika,
Yürüme alıştırması yapmak 10 dakika,
Nerdeymiiişşş? oynamak 5 dakika,

Yapacak bir aktivite bulunamadığında sıkıntıdan vız vız vızlayıp ortalığı birbirine katan Çakıl paha biçilemez!

Hal böyleyken ben epeydir, “Bu yavrucağa evdeki aktivitelerden gına geldi. Başka bebeklerle bir arada olmalı, dışarıda bir şey yapmalı ama ne?” diye düşünüp duruyordum.

Bu sırada Nihan’ın yazısı bana “Hıh, işte bu!” dedirtti. Dedirtti dedirtmesine ama müzik okullarının hepsi İstanbul’daydı. Bursa’da aradım taradım bir tane bile bebeklere yönelik müzik okulu bulamadım. Tam artık vazgeçmeye başlamıştım ki karşıma Kids Studio çıktı!

Kids Studio 0-5 yaş arası bebek ve çocukların anne babaları ile birlikte katılabilecekleri bir müzik ve hareket programı. Benim bu programa bayılmamın bir kaç nedeni var:
 
  • Anne-baba ve bebeğin başbaşa geçirecekleri bu sürenin aralarındaki iletişimi kuvvetlendirecek olması. Çakıl ve babasının, birlikte bu aktiviteye katılmalarının aralarındaki iletişim bağını daha da güçlendireceğini düşünüyorum. Babasıyla birlikte geçirebildikleri kısıtlı vakti verimli bir şekilde değerlendirebilmeleri açısından da çok iyi olacak. (Tabii benim biraz nefes almam açısından da :))
  • Bebeğin diğer bebeklerle iletişim halinde olmasının sosyal gelişimini destekleyecek olması. Ki Çakıl’ın zamanının büyük bir kısmını evde benimle başbaşa geçirdiğini göz önünde bulundurursak sosyal gelişimi için diğer bebeklerle bir arada olmasının önemi daha da ortaya çıkmış oluyor. Paylaşmayı, birlikte birşeyler yapmayı, oyun oynamayı öğrenebilmesi için çok güzel bir fırsat.
  • Bebeklerin müziğe doğal olarak duydukları ilgi. Ve bu ilginin üzerine kurulacak bir müzik farkındalığı. Şimdiden duyduğu her melodiye ritm tutmaya çalışan Çakıl için bulunmaz nimet!

İşte bu nedenlerden dolayı kaptım Çakıl’ı deneme sınıfına götürdüm.

Sonuç: Mükemmel!

İlk ders olmasına rağmen bebekler çok uyumluydu. Birlikte ritm tuttular, davul-zil çaldılar, dans ettiler, müzikli oyunlar oynadılar. İlk defa karşılaştığımız bir bebeğin Çakıl’ı kafasından tutup çekip “Şap!” diye bir öpüşü vardı ki! Görülmeye değerdi!

0-5 yaş arası bir çocuğunuz varsa ve Bursa’da yaşıyorsanız bu fırsatı kaçırmayın derim!

2 Yorum leave one →
  1. Mayıs 25, 2011 2:16 pm

    deneme sınıfından kastın nedir? kayıttan evvel deneme şansın mı oluyor?

    • Mayıs 28, 2011 7:13 am

      Evet, biz kayıttan önce bir deneme sınıfına katılmıştık. Detaylı bilgiyi 0 534 363 75 07 numaralı telefondan alabilirsin.

Bir Cevap Yazın

