Skip to content

İlk doğumgünümüz

Mayıs 18, 2011

Çakıl’ın ilk doğumgünü için hazırlıklara neredeyse bir ay öncesinden başladım. Bir heves, bir heyecan… Onun henüz bu organizasyondan birşey anlamayacağını biliyordum. Ancak istedim ki, dönüp baktığında bu ilk özel günü için ne kadar özendiğimizi görsün.

İlk olarak mekanı kararlaştırdık. Eşimin ailesi İzmir’de, benim ailem Ankara’da yaşadığından hem iki tarafı da kırmamak için hem de Çakıl’ın daha rahat etmesi için partiyi Bursa’da evimizde yapmaya karar verdik.

İkinci olarak tarihe karar vermemiz gerekti. Çakıl’ın bu sene doğum günü Çarşamba’ya denk geldi. Ancak biz şehirdışından gelen misafirlerimiz rahat gelebilsin diye Pazar günü yapmayı planladık. Saati de Çakıl’ın uyku saatlerine göre ayarladık.

Yer ve tarih belli olduktan sonra sıra geldi davetiye seçimine. Misafirlerimizin çoğunu şehirdışından davet edeceğimiz için davetiye hazırlamayı tercih ettik. http://www.dogumgunudavetiyesi.com/ sitesinden aşağıdaki davetiyeyi sipariş ettik ve gönderdik.

Bundan sonra en zor seçim yaptığımız konu olan hediye seçimini yaptık. Kitap, oyuncak, kıyafet vs. almak istemedik. Bunlar hem hediye olarak misafirlerimizden gelecekti hem de normal zamanlarda da aldığımız şeylerdi. İstedik ki; kalıcı, anlamlı, her sene tekrar edilebilir, bir amaca hizmet eden bir hediye olsun. Aradığımızı Koruncuk‘ta bulduk. Belli bir miktar bağış karşılığı çok güzel bir sertifika hazırladılar bizim için. Çok içimize sinen bir hediye oldu bu!

Doğumgünü pastası için benim hayalimde bir pasta vardı. Ancak o pastayı yapabilecek pasta ustası tüm aramalara rağmen Bursa’da bulunamadı. Hatta kafamdaki pastayı anlattığımda Bursa’nın en büyük pastanesinin şeker hamuru konusunda uzman olduğunu iddia eden ve şeker hamuru ile pasta kaplama kursları veren pasta ustası “imkanı yok, olamaz böyle bir pasta” dedi. Beklenen cevap İstanbul’dan geldi. Design of cookie’nin yaratıcısı Deniz Hanım bizim için hayalimizdeki pastayı yapmayı kabul etti. Ve harika yaptı! Görüntüsü, boyutu, tadı hayal ettiğimizden bile kat kat güzel bir pasta çıkardı ortaya. Tarık dedemiz de pastamızı İstanbul’dan gelirken kapıp getirdi. Deniz Hanım ve Tarık dedemiz “tamam” demesiydi doğum günümüzde böyle bir pastamız olamayacaktı. İkisine de sonsuz teşekkürler!

Küçük hanımın doğum günü kıyafeti için ailecek seferber olduk resmen. Anneanne ve Tarık dedeyle birlikte iki gün boyunca Bursa’nın altını üstüne getirdik. Günlük üst değiştirme seanslarında bile krize giren Çakıl’la o kadar kıyafeti denemek cesaret işiydi gerçekten. İki günün sonunda Bursa Uzun Çarşı’daki Nazlı Bebe’den elbiseyi alabildik. Uygun ayakkabı ve çorabı da çok zorlanmadan hallettik. Ama tokası için benim yaklaşık 20-25 tokacı gezmem gerekti. Aldığım tokayı -tam vazgeçmişken- gözüme çarpan küçücük bir tokacıda buldum.

Süsleme için gerekli malzemeleri (balon, 1 yaş mumu, Happy Birthday yazısı, nazar boncuğu, tüller, yemeklerin üzerindeki pembe kalpler,vs.) direkt toptancıdan aldım. Ve sanırım yarı yarıya yakın kar ettim. Bir gece önceden Nazlı teyzemiz liderliğindeki süsleme ekibi ile balonları şişirip tülleri hazırlayıp süsledik evi.

İkramların çoğu tabii ki babamızın blogundandı. Üzerlerine taktığımız pembe fiyonklu kalplere kızımız için bu güzel yemekleri hazırlayanların isimlerini yazdık.

İşte böyle bir telaşın ardından harika bir gün geçirdik hep birlikte. Çakıl hiçbir şekilde huysuzluk etmeden gülücükler dağıttı. Hediyelerini mıncıkladı. Pastasını üflüyormuş gibi yaptı.

Partinin diğer fotoğraflarını Facebook albümünden görebilirsiniz.

Bizimle bu mutlu günümüzü paylaşan herkese çok teşekkürler. Çakıl’ın daha nice mutlu günlerini hep birlikte kutlamak dileğiyle…

5 Yorum leave one →
  1. Mayıs 18, 2011 5:04 pm

    şahane gerçekten.
    canım kızım güzel karım ikinizde göz kamaştırdınız bütün gün.
    İkinizide çok seviyorum…

    Bulut

  2. Mayıs 18, 2011 7:54 pm

    çakılın doğumgününü kutluyorum.O’na uzun ömürler diliyorum.ben bursalı bir pastacıyım.çakılın pastasını yapmaktan çok keyif alırdım emin olun.ayrıca deniz hanımda pastayı mükemmel yapmış.ellerine sağlık.

  3. Mayıs 18, 2011 8:57 pm

    İyi ki doğmuş Çakıl. Çok ta cici olmuş maaşallah. Birlikte nice yıllara.

  4. Mayıs 19, 2011 2:49 am

    Çakıl a çok mutlu bir hayat dilerim tüm ailesi ile birlikte.Çook büyük bir zevkle yaptım pastasını.Sizin pozitif enerjiniz pastaya yansıdı,bana güvendiğiniz ve sizin için çok özel gün e ortak ettiğiniz için bende sonsuz teşekkür ederim

    Ayrıca Tarık dede ye çok çok teşekkür ederim ,hem güleryüzü için ,hem de pastamızı sağ salim ulaştırdığı için

    Sevgilerimle
    Deniz

  5. Mayıs 25, 2011 7:07 am

    nice mutlu senelere!!
    elbisesi,pastası her şeyi müthiş.
    maşallah!!

Bir Cevap Yazın

