Skip to content

Büyük lokma ye…

Ocak 29, 2011

Bundan aylaaar aylar önce, henüz Çakıl piyasada yokken bir laf ettim ben.

Bir arkadaşım yemek yemeyen oğlunun peşinde tabakla gezerken, dedim ki:

“Hıh! Ben ileride çocuğum olunca asla böyle tabakla peşinde gezmem, yesin diye uğraşmam! Yemezse yemesin! Üç gün yemese üç gün hiçbir şey yapmam! Asla ama asla çocuğuna zorla, oyunla, şarkıyla yemek yediren bir anne olmam. Acıkınca oturur sofraya, yemek yediğini bilerek, ne yediğinin farkında olarak, kendi isteyerek yer nasıl olsa!”

Dedim mi? Dedim!

Büyük konuştum mu? Konuştum!

Başıma geldi mi? Tabii ki!

Demek ki neymiş? Anne sözü her zaman kulağa küpe olmalıymış.

“Kızım, büyük konuşma. İnsanın ağzından çıkan başına gelir. Boğaz 10 boğumdur. Dokuzunu yut, birini söyle.”

…diyen anne dinlenmeliymiş.

Ha dinlemiyorsan da; vay efendim benim kızım hiçbir şey yemiyor diye ağlamak için çok geçmiş!

5 Yorum leave one →
  1. Ocak 30, 2011 10:17 am

    Sen şu carlos gonzales’in kitabını okudun mu kuzum?
    Hariçten gazel okumak istemem ama kendisi yemek yemeyen bir çocuk hızla kilo verir ve hasta olur diyor. Çakıl’cım kilo veriyor mu, hasta mı?
    Keyfi yerindeyse salla gitsin her çocuk yiyecek ve kilo alacak diye bir kaide yok!
    İmza: Oğlu hep 25 persentilde olan anne 🙂

  2. Şubat 2, 2011 4:59 pm

    “insan kınadığını yaşamadan ölmezmiş”

    hiç kınamıyorum, hiç büyük konuşmuyorum artık

  3. Şubat 3, 2011 9:45 pm

    Bana kalsa 3 gün yemese birşey yapmazdım da… Evde aynı zamanda bir baba var. Bir de bakıcı var. Sonunda 2sinin çenesinden kurtulmak için peki dedi TV ile yemek yemeye! Arkamı döndüm zorla yemek tıktılar ağzına… Hala sabahları “Ardaaaa tostunu yemiyor musun?” diye cırlak sesi duydukça sinirlerim oynuyor! Yuvada yesinler, kahvaltıyı kaldıralım bile diyorum. Ne oldu? Bakıcımızda değişiklik yok ama bu fikrimi duyan oğullarım artık daha paşa paşa yiyorlar kahvaltılarını!

  4. Şubat 4, 2011 1:39 pm

    Ben de öyle bir paşa paşa yalıyorum ki tükürdüklerimi… Çok büyük konuştum çoook. Belliydi bunların başıma geleceği 🙂

  5. ocean spray permalink
    Nisan 26, 2011 2:10 pm

    aynı senin gibi büyük konuştuğum ne varsa başıma geliyor. yemek konusu da bunlardan biri. başına gelmeden ne yorum yaparsın ki diye de kızıyorum şimdi kendime 🙂

Bir Cevap Yazın

