Skip to content

Hoş geldin emzikli hayat!

Aralık 23, 2010

Herkes gider Mersin’e biz gideriz tersine diye bir laf var ya; bu emzik konusunda bizim yaşadığımız tamamen öyle oldu!

Çakıl 1-2 aylıkken çevreden ve büyüklerimizden gelen tavsiyeler üzerine Çakıl’ı emziğe alıştırmaya çalışmış ama başaramamıştık. Uyurken, uyanıkken, emdikten sonra, damaklısını, damaksızını, kauçuk olanını, silikonunu, dandik olanı, kaliteli olanı denemiştik ama ı-ıh alıştıramamıştık.

Alıştırsak iyi olur diye düşünmüştüm ama o dönemde bazı endişelerim de vardı: Geceleri bir de “düşen emzik vericisi” görevini üstlenmeye hiç de gönüllü değildim. E buna bir de diş-damak gelişimi endişeleri, nasıl bıraktırılacağı kaygıları eklenince alıştıramadığımıza çok da üzülmemiştim açıkçası.

Ancak Çakıl’ın 7 aylık olduğu günlerde sürekli mızıl mızıl olmasına, reflüsüne, emme isteğini tatmin etmesine, yavaş yavaş emmeye başladığı parmaklarından vazgeçmesine faydası olur diye tekrar heveslendik emzik olayına.

Heveslendik heveslenmesine ama bizim kız emzik almıyordu ki, heveslensek kaç yazardı.

Böyle böyle bir ileri bir geri düşünüp dururken bu düşüncelerimizi kahve içip sohbet ederken sevgili arkadaşım Zeynep’e anlattım. Zeynep, “Biz de Çakıl’ın ayına uygun bir emzik var. Daha paketi bile açılmamış. Bir de onu deneyelim bakalım, belki alır” dedi. Hazırladık, verdik emziği, yok, bizimki yine istemedi attı. Birkaç kez daha denediysek de sürekli çıkarttı. Ben de artık emzik almayacağına iyice inandım. Biz sohbet etmeye devam ederken Çakıl’ı yanımıza oturttuk, oyalansın diye de emziği önüne koyduk, sohbete devam ettik. Bir süre sonra ben Zeynep’e dönmüş birşeyler anlatırken bir de baktık Çakıl hanım almış emziği ağzına, cokkudu cokkudu emiyor! 🙂

O oldu!

O gün bugündür yapıştı resmen emziğe! Emzirmek için bile zor çıkartıyoruz hatunun ağzından emziğini!

Emziğin hayatımızda yaptığı değişikliklere gelince:

  • Gece emzirdikten sonra emziğini verip yatağına koyup çıkabiliyorum.
  • Gündüz kendi kendine daha uzun süre oyalanabilir oldu.
  • Reflüsüne gerçekten iyi geldi.
  • Parmaklarını emmekten vazgeçti.
  • Gece emziğini düşürdüğünde zaman zaman uyanır oldu ve düşen emzik vericisi görevi bilin bakalım kimin oldu 🙂

Eksileriyle artılarıyla şu an için ben bu yeni emzikli hayattan oldukça memnunum açıkçası. Ancak emzik dünyasına çok uzak olduğum için neye nasıl dikkat etmeli tam olarak bilemiyorum. Zamanla ve tecrübeleri annelerin paylaşımlarıyla bu açığı da kapatırım diye umuyorum.

6 Yorum leave one →
  1. Zeynep permalink
    Aralık 23, 2010 10:11 pm

    Emzik olayında ufacık bir emzikle katkım olabildiyse ne mutlu bana… ama sonra bıraktırma zamanı geldiğinde de Çakıl Hanım zorluk çıkarırsa beni çok anmazsınız umarım 🙂

    • Aralık 24, 2010 2:50 pm

      Artık ellerinden öper, alıştırdığın gibi kolayca da bıraktıverirsin!

  2. Aralık 24, 2010 8:49 am

    simge’cim, her konuda ahkam kesebilirim ama bu konuda asla:)) zira, üç yaşındaki sevgili oğlum, iki emzikle başladığı çakkıdı çakkudu hayatına, şu an beş emzikle devam etmekte. (ikişer tane elinde, bir tane de ağzında) ilkokula falan giderken bırakır diye umuyorum:) “ağzındakini anladım da, ellerindekiler ne?” diye sorduğumda, “annecim, birisi sıcak olduğunda öbürünü alıyorum” diyor:)) neyse çakıl’cığın reflüsüne faydası oluyorsa, emsin varsın, boşveeerrr! (eğer emziğin ağız yapısını nasıl etkilediğini merak edenler varsa, rüzgar’ın, blogumda üst kısımda yer alan fotoğrafına dikkat etsinler lütfen)

  3. beyza permalink
    Aralık 28, 2010 11:31 am

    Simge,
    Ben de o kadar çok istemiştim ki emmesini ilk oğlumun, emmedi. İçinden birşeyler gelmediği için manasız buldu herhalde, nasıl olsa yanımda yatıyordu ve istediği an annesinin memesi içinde bonusuyla yanındaydı.
    Şimdi Çakıl’la yaşıt olan da emmiyor, veriyorum ağzına iki emip tersiyle dişlerini kaşımaya başlıyor. Bilmiyorum, belki de hoşuna gitmedi şekli yada malzemesi. Seninki ne marka acaba merak ettim?
    Ben bu işin 18 aydan önce bıraktırılması gerektiğini düşünüyorum ama tecrübem yok. Abimin kızı 3 yaşını geçmişti bıraktığında, tam bir dudak tiryakisiyken artık büyüdüğüne ikna olunca bıraktı kendisi 🙂

    • Aralık 28, 2010 10:07 pm

      Bizim kullandığımız emziğin markası Chicco physio. Çakıl da ben tamamen umudumu kesmişken emmeye karar verdi. Aralıklarla denemeye devam et bence, hiç ummadığın anda emiverir belki.

  4. Aralık 30, 2010 9:56 am

    Bizimde öyle olmuştu, ben işe geri döndüğüm gün emzik almaya başlamıştı Nil. Zaten herşeyi ağzına götürüp tatma potansiyelleri varken emziği eline verince, ağzına sokup emmeye çalışması kaçınılmaz görünüyor. Biz chicco’nun tamamen kauçuk emziğini veriyoruz (dişleri olmamasına rağmen) nasıl zevkle emiyor oynuyor anlatamam. Emziğin her yerini ısırıp dişlerini de kaşıyabiliyor, arada çıkartıp ters çevirip emiyor, büyük keyif alıyor. Uzun süre oyalanabiliyor o emzikle 🙂

    sevgiler

Bir Cevap Yazın

