Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor-14; Patron anne

Aralık 10, 2010

Çalışan Gebeler Anlatıyor’da bu kez kendi işini yapan bir anne anlatıyor.

Artılarıyla eksileriyle Peri’nin kaleminden kendi işinde çalışan annenin yaşadıkları…

————————————————————————————————–

Ben kendi işini yapan bir kadın olduğum için genel olarak çok şanslı bir gebeydim. Çalışma saatlerimi, toplantı saatlerimi hep kendi durumuma göre ayarlamaya çalıştım. Bir ortağım olduğu için benim yapamadığım, katılamadığım durumlarda o beni idare etmeye çalıştı (çalıştı diyorum çünkü hamileliğimin ilk aylarında onun da 7-8 aylık olan bir bebeği vardı ve bakıcısı yoktu) Dolayısıyla bir şirkette çalışan bir kadına göre çoook şanslıydım.

Amma velakin, benim de kendi işim olması dolayısıyla başka sıkıntılarım oldu.Çok önemli bir projemiz tam da gebeliğimin sonlarına doğru kötü bir şekilde sonlandı. Tüm planlarımız değişmek zorunda kaldı. Hatta işimizin tehlikeye girdiği bir durumdu. Haliyle gebe olarak bundan çok daha fazla etkilendim, çok stresli bir dönem geçirdim. Kendi işiniz olunca bu sipariş de olmayıversin ya da bu işi de boşverelim diyemiyorsun. Aksi giden her şey seni direkt etkiliyor, kafanı yastığa koyunca da onu düşünmeye devam ediyorsun, ya da haftasonu, tatil artık ilgilenmeyeyim diye düşünemiyorsun. İşte bunlar beni hamileyken iki kat daha fazla etkiledi.

Kendi işini yapan bir gebe olarak bir diğer sıkıntı da her işini kendin takip ediyor olmaktı. Vergi dairesine de sen gidiyorsun, müşteriye de sen gidiyorsun, kargoyu da sen yolluyorsun. Yani rahat bir ofis ortamında, bilgisayar başında veya bir fabrikada belli bir görevde değilsin, her şey sana bağlı ve sen her görevdesin. Koca bir göbişle bunları belli bir zamanda yapmak zorundasın, senin yerine şu arkadaşın yapsın diyen patronun yok, çünkü patron da sensin.

Bu sıkıntılar geçti mi, hayır. Doğumdan sonra her ne kadar işimizi birebir takip etmesem de her şeyi ortağımla beraber yaptığımız için işin gidişatı, alınacak kararlar yani hep işin içinde olmaya devam ettim. Doğum iznim şu kadar, şimdi bunu düşünmeyeyim durumum hiç olamadı. Lohusalığımda da aklım hep işimde kaldı.

Bunlara rağmen çok şanslı olduğumu senin sitende yazan gebelerin hikayelerinden biliyorum. Doğum iznini gerektiği gibi kullanamayan, hamile olduğu için mobbing uygulanan, işi tehlikeye giren, süt iznini kullanamayan annelerin hikayelerini okudukça başlatmış olduğunuz Emzirme Reformu’nu can-ı gönülden destekliyorum.

Umarım bu reform gerçekleşir ve sitende hep çalışan mutlu gebelerin hikayeleri yer alır.

Sevgiler,
Peri

————————————————————————————————–

One Comment leave one →
  1. Ocak 3, 2011 12:50 am

    güzel yazı.yeni yazılan yazıları takip etmek için üye oluyorum

Bir Cevap Yazın

