Skip to content

Ek gıdada gidişat

Kasım 27, 2010

Bugün tam iki hafta oldu Çakıl ek gıdaya başlayalı. Her bebeğin ek gıdaya geçiş süreci şahsına münhasır. Örneğin genelde bebekler tatlı tatlara daha kolay adapte olurken Çakıl tatlılara hiç yüz vermiyor.

İlk hafta sebze çorbası verirken Çakıl’ın yaşadığı tek zorluk çatalla ezilmiş çorbanın pütürlerini yiyememesi oldu. Pütürler ağzına değdikçe öğürdü. Mecburen tel süzgeçten geçirerek verdim. Hala da öyle veriyorum. Yavaş yavaş pütürlüye geçirmeye çalışacağım. Miktar olarak da 2 çorba kaşığıyla başlamıştık. Hafta boyunca yavaş yavaş arttırarak 7. gün 6 çorba kaşığını yiyebilir hale geldi. Şu an öğlenleri 6 çorba kaşığı sebze çorbasıyla devam ediyoruz.

İkinci hafta meyve haftasıydı. Meyveye geçmemizle şenlikler de başladı. Çakıl elmayı hiç sevmedi. Cam rendede rendelenmiş armutun pütürleri elmaya göre daha az belirgin olduğu için armuttan biraz yedi. Ama muza ba-yıl-dı resmen! Ben de yiyor diye sevinip ilk muzla tanıştığı gün yarım muzdan biraz fazla yedirince sonuç; yine kabız oldu! Kabızlığının 3. gününde çok huzursuz olduğu için ve kabızlığın idrar yolları enfeksiyonunu tetikleyebileceğinden korktuğum için çok istemesem de fitile başvurmak zorunda kaldım. Aklıma verilebilecek başka mevsim meyvesi gelmediği için şu an armutla devam ediyoruz. Ama haftayı bitirmiş olmamıza rağmen 2-3 çorba kaşığının üzerine çıkmayı henüz başaramadık. Zorla yedirmeyi tercih etmediğim için böyle devam ediyoruz şimdilik. Avakado ve kiviyi deneme niyetim var ama doktorumuza sormadan vermek istemiyorum. 

Bugün de ilk kez yoğurt denedik. Başlangıç ölçüsü olan 2 çorba kaşığı yoğurt bittiğinde Çakıl’ın gözü hala kaşıktaydı! İlerleyen günlerde ölçü arttıkça da aynı iştahta devam eder umarım.

Bu arada emişmeye de son hız devam ediyoruz. Çakıl tüm emme enerjisini geceye verdi. Sabaha kadar ikide bir emmek istiyor. Ben bu duruma seviniyorum aslında. Sık sık emdiği için “ya ek gıdaya geçince sütüm azalırsa” korkumu da attım üstümden.

Önümüzdeki Cuma kahvaltıya başlıyacağız. Pütürlü bir karışım olacağı için yemezse diye endişe ediyorum biraz. Onu da atlatırsa Çakıl kızım bu ek gıda işini de kıvırmış olacak!

One Comment leave one →
  1. Aralık 6, 2010 12:59 pm

    Kivi alerji yapabilir, 1 yaşından önce pek önerilmiyor diye biliyorum sen yine de bir sor doktoruna
    Yoğurda bizimki de baylıyor, yemesi çok kolay herhalde ondan 🙂

Bir Cevap Yazın

