Skip to content

Bilimsel Sobe

Kasım 26, 2010

Blog dünyasına adım attığım günden bu yana hayatıma öyle güzel dostluklar katıldı ki…  Bu değerlerin en güzellerinden biri olan canım arkadaşım Nihan bilimsel bir sobe için sobelemiş. Onun ricasını geri çevirmek mümkün değil. Buyurunuz…

1. Bir zamanlar “bebek günlükleri” vardı. Sizce bloglar onların yerini aldı mı?

Annemin benim için yazdığı bir bebek günlüğü varmış. Çocukken okumaya bayılırdım. Bebekliğime dair anıları okumak çok hoşuma giderdi. Belli bir süre sonra ne olmuşsa olmuş annem yazmayı bırakmış. Keşke devam edebilseymiş. Şimdi onların yerine bloglar var.  Bloglar bir annenin el yazısıyla yazdığı zamanla sararan günlüklerin yerini tutamaz tabii ama avantajları da var. Hem daha pratik hem de paylaşıma açık.

 2. Blog yazarlığı ebeveynlik tarzınızı etkiliyor mu? Nasıl?

Blog yazarı olmasaydım nasıl bir anne olurdum, şu ankinden farklı davranır mıydım bilmiyorum. Ama benzer deneyimler yaşayan kişilerle paylaşımda bulunmak hoşuma gidiyor.

3. Anne-baba-çocuk blogları blog dünyasını etkiliyor mu? Nasıl?

Anne-baba-çocuk blogları kendi içinde çok ilginç bir dünya. Blog dünyasında gittikçe artan bu tür bloglar araştırmacıların, bebek firmalarının, medyanın ilgisini çekecek kadar da hareketli.

4. Çocuk büyütmekle ilgili olarak, bloglar olmasaydı kesinlikle farklı davranırdım dediğiniz bir şey var mı?

Blog tutmaya ve okumaya başlamamış olsaydım gebeliğimde ve sonrasında haklarımı savunmak konusunda daha çekimser kalabilirdim. Ama bilgi beraberinde güçlü bir duruşu da getiriyor. Onun dışında farklı davrandığım bir konu olmazdı sanırım. Şu an olduğu gibi yine içgüdülerimle davranırdım.

5. Anne-Baba olmak meslek mi yoksa üstlendiğimiz toplumsal rollerden biri mi?

Bir meslekmiş gibi dikkatle ve sorumlulukla yapılması gereken toplumsal rollerimizden biri.

6. Anne-baba-çocuk blogları, babaları nasıl etkiliyor?

Çakıl’ın babası da blogger. Bir yemek blogu var. En az kendi bloguyla ilgilendiği kadar benim blogumla da yakından ilgileniyor. Birkaç gün yazmasam ilk uyarı eşimden geliyor.

7. Bloglar yoluyla gerçekleşen bilgi ve deneyim aktarımı büyükanne-büyükbabaların bilgi ve deneyimini değersizleştiriyor mu?

Kesinlikle değersizleştirmiyor. Bilgi elbette önemli ancak yılların süzgecinden geçerek gelen deneyimler de çok değerli. Başım sıkıştığında, önemli bir konuda fikir almak istediğimde büyüklerin tecrübeleri benim için her zaman ilk sırada geliyor.

8. Anne-baba-çocuk blogları sözkonusu olduğunda, blog yazmayı daha ne kadar sürdürmeyi düşünüyorsunuz?

Çakıl büyüyüp bir genç kız olduğunda kendisinin net olarak hatırlayamayacağı olayların detaylarını ve bizim O’nu büyütürken neler yaşadığımızı okuyabilmesi hayalimi gerçekleştirebilecek kadar yazmak istiyorum.

9. Yazdığınız blog kapansa ya da kapatılsa bloglar yoluyla kurduğunuz sosyal ilişkiler devam eder mi?

Evet, devam eder. Dostluklar bloglar aracılığıyla başlamış olsa da çok farklı ortamlarda pekiştirilerek devam ediyor.

Görevimi tamamlamış olmanın huzuruyla devir teslim yapıyorum. Sıra sizde hanımlar; Rüzgar’lı Günler ve Geceler ve  No:27

No comments yet

Bir Cevap Yazın

