Skip to content

Anne Sütü:1 – Ek Gıda:0

Ekim 25, 2010

Ek gıdaya başlayamama ruh halimin tam gaz devam etmesi üzerine doktorumuzu aradım ve düşüncelerimi anlattım.

Süt varken ve ben bebeğimin 24 saat yanındayken; 6 aydan önce ek bir gıda vermenin içime sinmediğini, nasıl olsa vakti geldiğinde ek birşeyler de yiyeceğini ve o vakit gelene kadar sadece anne sütü ile devam etmek istediğimi söyledim.

Ve bizim dünya tatlısı, anne sütü taraftarı doktorumuz dedi ki;

“İhtiyaç duymuyorsan ek birşey verme!”

Zaten tattırma amacıyla başlamış olan ek gıda sürecimiz böylece 6. ayın sonuna ertelenmiş oldu.

İtiraf ediyorum; çok rahatladım. Ciddi ciddi strese girmiştim. Elbette yeterli sütüm olmasa ek gıdaya başlayacaktık. Ama varken sonuna kadar gitmek istedim.

Süt mafyasının baskısıyla 6. ayımızı dolduramadan ek gıdaya yenik düşmek üzereyken – toplam 4-5 kaşık çorba darbesi almış olsak da- yine anne sütü kazandı.

“İlk 6 ay SADECE anne sütü”  yolunda meğer ne kadar çok engel çıkabiliyormuş annelerin önüne. İnsan yaşamadan bilemiyor gerçekten.

4 Yorum leave one →
  1. Ekim 25, 2010 7:17 pm

    biz 6.ayın sonunu yaklaşıyoruz hala ek gıdaya başlamadık, gittiği kadar gidecek böyle 🙂
    bol sütler, keyifli günler dilerim :))

  2. EYLEM permalink
    Ekim 25, 2010 7:51 pm

    Evet öyle, herkes anne sütüne karşı savaş açmış memlekette meğer. Süper olmuş, tebrikler. AS’nin başarılarının devamını diiyorum 😀

  3. Kasım 7, 2010 12:28 pm

    Anne sütü ile ek gıdaların karşılaştırılması bile büyük hata ama tabii bebeğe yeterli gelmediğinde uygun ve bebeğinizin seveceği ek gdalara başlanmalı ama bunuda mamalar yerine kendi hazırlayacağımız gıdalar olmalıdır.

  4. Hayriye permalink
    Kasım 23, 2010 3:07 pm

    ”ilk 6 Ay Sadece Anne Sütü” Kesinlikle Doğru!
    Ama evet engeller olmadığı sürece.En başta çalışan anneler için kanunlar engel anne sütüne.İlk 6 ay anne sütü deniliyor ama doğum sonraı 3. ay işe başlamamızı istiyorlar.Doğum sonrası raporu 6 ay olmalı bence en azından.Yani herşeye kendimizce çözüm bulmaya çalışıyoruz.Sağıp saklayın diyolar ama her işyeri buna müsait olmuyor, ücretsiz izin hakkı veriyorlar ama herkezin maddi durumu bunu kaldırabilecek durumda değil.Çok saçma; gerçekten çok saçma ve çok yetersiz kanunlarımız var bu konuda.Allah hepimizin yardımcısı olsun.Bebeklerimize de sağlık sıhhat versin..

Bir Cevap Yazın

