Skip to content

Ek gıdaya başla(yama)ma!

Ekim 20, 2010

Çakıl 5 ay 10 günlük oldu!

Bu zamana kadar hem kızımın hem de benim çabalarım sonucunda sadece anne sütü aldı.

Anne sütünün bir mucize olduğunu tekrar belirtmeye gerek yok.

  • Ama bunun dışında sadece anne sütüyle beslenmesinin hayatımızda pratiklik anlamında da çok faydası oldu.

  •  Ben nereye Çakıl oraya, istediğimiz her yere gittik!
  • Yolculuğa çıkarken yemek saatine denk gelmesi-gelmemesi derdimiz olmadı.
  • Yanımızda yiyecek-kaşık vs. taşımak zorunda kalmadık.
  • Sterilizasyon gibi dertlerimiz hiç olmadı.
  • Acıktığında yiyecek birşeyler hazırlamakla uğraşmadık. Hemen emzirebildim.
  • Geceleri koyun koyuna uyuduk. Uyanınca ikimiz de gözümüzü bile açmadan emişerek uykumuza devam ettik.

Mutlu mesut emişirken 5. ayımızın dolmasıyla “süt mafyası” çalışmalarına hız verdi!

  • “Bu çocuk hiçbir tadı bilmiyor. 6. aydan sonra sen yedirmek istediğinde de o istemeyecek!” dediler.
  • “Karnını yine anne sütüyle doyur ama aralarda farklı tatlardan tattırmaya başla, yoksa çok zor ek gıdalara geçersiniz” dediler.
  • “Hiç değilse bir-iki kaşık birşeyler yedir ki yutmayı öğrensin” dediler.
  • Hatta kaşla göz arasında meyve-yoğurt-sebze tattırmayı denediler!

Hal böyle olunca 5.ay kontrolümüzde doktorumuzla konuştuk. Doktorumuz şöyle dedi:

“Aslında kilo alımı için ekstradan birşey vermene gerek yok. Meyve, yoğurt ya da başka birşey tatmasın henüz. Ama sadece farklı bir tat da tanıması, yutmayı öğrenebilmesi, ek gıdaya geçişe hazırlanabilmesi için günde bir öğün sadece sebze çorbası tattıralım. 1 kaşıkla başlayalım yedikçe arttırırız.  Amacımız doyurmak değil. Bunu 6.ayı doldurduğunda birkaç farklı çeşitle ek gıdaya başlayacağımız için hazırlık olması amacıyla yapalım.”

Dedi mi? Dedi!

İlk denememizi balkabağı-havuç-patates çorbası ile yaptık!

Sonuç; 6 gün kabızlık!

İkinci denememizi kabızlığın 5. gününde iyi gelir umuduyla sadece balkabağı ve havuç ile yaptık.

Toplamda üç denememizin nihai sonuçları şu şekilde:

  • Sebze çorbası hazırlamaktan, yedirmekten, kaşık-kase yıkamaktan, sterilize etmekten vs. hiç hoşlanmamış bir adet anne.
  • Sebze çorbası yedirdiği öğün emzirmeyeceği için acaba sütüm azalır mı diye yüreği pır pır eden bir adet aynı anne.
  • Yutmayı beceremediği için kedi gibi yalanarak ancak 1-2 tatlı kaşığı yiyen bir bebek.
  • Sebze çorbası kasesine girip çıkmışcasına kirlenen bir adet aynı bebek.

Çakıl mı ek gıdaya geçemiyor ben mi geçemiyorum? Pek belli değil! Ben başarırsam o da başaracak inşallah!

Ama elimde değil! Saçma sapan bir iş yapıyormuşuz gibi geliyor bana. Emen çocuğa başka şeyler yedirerek sütü azaltıyoruz.

Halbuki emzirmeye devam etsek? Emdikçe süt artsa? Arttıkça daha çok emzirsek? Olmaz mı?

7 Yorum leave one →
  1. sezin özdoğan erkul permalink
    Ekim 20, 2010 6:20 pm

    Merhaba Simge,
    Ben de benzer duygular içindeyim Çakılla Ozanın arasında 5-6 gün var sadece. Ertelemek istiyorum şu ek gıda işini ama bu hafta biz de başlıycaz sanırım. Binbir uğraşı ile sütümü ancak arttırabilmişken tekrar azalmasına sebep olmaktan korkuyorum. Ben her ek gıda verdiğimde süt sağmayı düşünüyorum umarım azalmasın öyle engel olurum.
    Hepimize kolay gelsin.
    Sezin.

  2. Ekim 20, 2010 7:19 pm

    Aynı şeyi ben de düşündüm ama üç denememde de başaramadım maalesef. Hem yedirmeye çalış hem sağ yapamadım. 😦 İnşallah yapabilirsin. En iyi çözüm bu gibi görünüyor.

  3. Ekim 20, 2010 8:02 pm

    ek gidalara gecis konusu gercekten bir kilometre tasi bebek bakiminda. bir anne sutu savunucusu olmama ragmen, bu isi ertelemenin cok derdini cektim bilesiniz:)) ben de, sadece anne sutu alsin diye ugrasmaktan bi tarafim catladi, aman sutum azalmasin diye dusunerek erteledim de erteledim. bi kasik, iki kasik verdim, biraktim. o da sadece doktorun dedigini yapmis olmak icin. fakat sonra o kadar zor alistirdim ki size anlatamam. anne sutu azaliyor, evet bu dogru fakat zaten teknik olarak aldigi gidanin uzerine, sadece zevk amacli emiyor o ogunde bebek. sirf anne sutu verdiginiz diger ogunde yine eski yogunluguna ulasmis oluyor. bebek de onun tumunu bitirince sorun kalmiyor zaten. ben kabizlik olayin bertaraf etmek icin sadece kabak haslamasinin suyunu vermistim. cok da severek icmisti. bir kasik- iki kasik. zaten amac doyurmak degil, tanistirmak. bir de baslangicta, karistirmadan tek bir sebzeyi vermek gerekir diye biliyorum ben. yukarida anlattigim gibi, cok erteledim, neredeyse sekiz aylikti, daha ne dogru durust yogurt yiyordu ne de baska bir sey. iyice hareketlendikten sonra zaten anne sutu kalori olarak yetmemeye basliyor miktar iyi olsa bile. bu konuda ayca’yi okumanizi oneririm. o cok guzel yazmisti aylara gore beslenme-anne sutu dengesinin nasil kurulacagini.

  4. baharb permalink
    Ekim 22, 2010 2:28 pm

    Simge ben 6.5 aylik olmadan once bebegimin agzina anne sutunden baska birsey surmedim, aslinda 6 ayi bekliyordum ama arada bir iki hafta tatildeydik orada ugrasmayayim diye donuste ilk kasigini verdim. Sonra da istahla yedi. Amerikada doktora sormustum tatil nedenyile gec baslayabilir miyim diye, ne zaman istersen o zaman basla onemli degil demisti. Bana Turkiyede bu konuya gereginden fazla onem verilerek anneler strese sokuluyor gibi geliyor. Ben erken zorlamaya inanmiyorum, hazir olunca onlar goturuyorlar mamalari hic merak etme, hic kasma, birsey kacirmis olmayacak su anda yemezse. Ama guzel yedi derken birden bire 3 ogune gecmedi tabii, yavas yavas, istedigi kadar.

    Ha sunu da ekleyeyim, 6.5 aya kadar anne sutu verince anne sutum dedigin gibi artti, sonra da ayni miktarda devam etti, artmadan, azalmadan.

  5. Sezen permalink
    Ekim 22, 2010 2:58 pm

    Aslında, bebek iştahlı ise katılara geçişte sorun yaşanmıyor. Benim kızım hiçbir zaman lökür lökür beni emmedi; işe başlamam ve sütümün azalması nedeni ile 3.5 aylıkken mama ile tanıştı; sevmedi, zorla içti. Doktorumuz mamadan hoşlanmadığı için 4 aylıkken meyve suyu, yoğurt ve muhallebiye geçelim, mamayı bırakalım dedi; onların da hiçbirini yediremedik. Tek sevdiği şey mandalina ve üzüm tanesi emmek. O yüzden aslında bebek iştahlıysa birşey yedirmek sorun olmuyor. Yok iştahsızsa zaten hiçbir şeyi yemiyor.

  6. Ekim 22, 2010 4:01 pm

    Benim oglum da 5.ayda ek gidaya basladi. Aslinda doktor 6.aya kadar bekleyebilirsin demisti ama bizim oglan elimizdekilere saldirmaya basladi ustelik erkenden disi de cikinca yavas yavas basladim. Simdilik gunde 1 ogun sebze ya da meyve yiyor. Baslangic pirinc mamasina anne sutu karistirmak oldu. Amerika’da doktorlar ilk onu oneriyorlar. Sonra tatli kabak, armut ve elma seklinde devam ettik. Kabizlik sorunu pirinc mamasi verirken yasamistik ama tatli kabak ve armut cok iyi geldi sonra da bir sorun yasamadik. Bir de arada kuru erikten yapilmis mama yedirdim o da dolasim sistemini iyi calistirdi. Corbalara gecmek icin 6.ayi bekliyorum. Bebek zaten senin yediklerinle ilgilenmeye basladigi zaman sinyali veriyor.

Trackbacks

  1. Ek gıdaya giriş «

Bir Cevap Yazın

