Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor-13; En büyük hazine

Ekim 6, 2010

Şenay “Çalışan Gebeler Anlatıyor” için kendi tecrübesini paylaşırken iki önemli noktaya değinmiş. Ben de bu noktaların altını çizmeden edemedim. Okuyun bakalım; siz de katılacak mısınız bu noktalara?

———————————————————————

En Büyük Hazine

Yıl: 2005
Yer: Özel bir hastanenin laboratuarı
Ilık bir Nisan öğleden sonrası, yanımda can dostum Dilek’le kan testimin sonuçlarını almak üzere gelmiştik hastaneye. Heyecandan elim ayağım birbirine karışmış bir şekilde sesim titreyerek seslendim arkadaşıma;
– Sen sorar mısın lütfen, çıkmış mı?
Ve oracıkta bir koltuğa oturup kaldım. Görevlinin sonucun çıktığını söyleyerek yazıcıya yöneldiğini görünce;
– Söylesin lütfen neymiş neymiş! diye bağırmaya başladım.
Sonuç pozitifti!
Arkadaşımla sarılıp ağlamaya başladık. Hayatımda ilk kez bu kadar heyecanlanmıştım. Minicik bir bebeğin haftalardır benle olduğunu ve o bebekten kimsenin haberi olmadığını öğrenmek çok değişik bir duyguydu. Bir an için kendimi suçlu hissettim. Onu yalnız bırakmış ve ilgilenmemişim gibi hissettim ve o günden sonra hayatımın merkezine yerleştirdim.
Aynı aksam eşimle paylaştım bu mutlu haberi, telefonda söylemek istememiştim, gözlerine bakmak, tepkisini görmek istiyordum.
Planladığım gibi gelişmedi olaylar. Ben de daha fazla beklemeye tahammülüm kalmadığı için sokakta yürürken söyledim.
Dünya durdu, zaman durdu, mekan yoktu, bir biz vardık, bir de minik bebeğimiz. Daha sonra farkettim ki gelip geçen herkes bize bakıyordu.
 
O günden sonra hayatımız çok değişti. Artık atılan her adım bu minik mucize içindi. Ve sonrasında da ikinci minik mucize için.
Hamilelikte yaşanan genel sıkıntılar dışında, her iki gebeliğimde de, herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Ve inanılmaz keyifli gebelikler geçirdim. Hamile olduğumu duyan herkes kendi hikayesini anlatıyor, nedense bir de korkutma ihtiyacı hissediyordu. Her hamilelik farklıdır görüşünden yola cıkarak kimseye aldırmadım ve yaşadığım her andan keyif aldım.
Doğumumda bir o kadar zevkli geçti. Her ne kadar planladığım gibi gercekleştiremediysem de, o anı yaşamak üstelik biricik hayat arkadaşımla beraber yaşamak inanılmazdı.
Lohusalıklarımın ilkinde oldukça zorlanmama rağmen ikincisi de yine çok güzel geçti.
 
Ben çalışan bayanların şanslı kesimine giriyorum sanırım. Her iki doğumumda da farklı işyerlerinde çalışıyordum ama kurumsal bir işyerinde çalışıyorsanız sosyal haklarınızı sonuna kadar kullanabiliyorsunuz. İki hamileliğimde de doğumdan 15′ er gün önce izne ayrıldım ve bebeklerim 5.5 aylık olunca işime döndüm.  Tabii bu doğum izinlerime yıllık izinlerim ve resmi tatilleri de eklememle mümkün oldu. Ayrıca bebeklerim 1 yaşına gelene kadar haftada 1 gün süt izni kullandım. Böylece bebeklerimle daha fazla vakit geçirme olanağı yakaladım.

İlk bebeğimiz olan kızımı ilk 6 ay sadece anne sütü olmak üzere 20 ay emzirdim. İkinci bebeğimiz oğlumu da yine ilk 6 ay sadece anne sütü ile besledim. Oğlumuz şimdi 21 aylık ve hala emziriyorum. Aslında bu ay bıraktırmak istiyorum ama sütüm olduğu ve bebeğim emdiği için nasıl bıraktıracağımı bilemiyorum.

İki hamileliğim boyunca da tüm yasal haklarımı hatta patronlarımın izniyle biraz fazlasını bile kullandım. Bunda kendi payım olduğunu da düşünüyorum. Mesela doktor kontrolünüz olduğu gün yasal olarak izinli sayılıyorsunuz ama ben her seferinde kontrolüm biter bitmez işimin başına döndüm. İlk hamileliğimde sadece 3 gün, grip olduğum için, izin kullandım ve ikincisinde hiç izin kullanmadan tamamladım hamilelik sürecimi. Dedim ya; ben şanslı bir çalışan gebeydim.

Şu anda gebeliklerini yaşayan tüm anne adaylarına tavsiyem; yasal haklarını bilsinler ve işverenlerinden talep etsinler.
Her gebelik farklıdır, bunu unutmadan, kötü örnekleri gözardı ederek morallerini yüksek tutsunlar.
Her ne olursa olsun bebeklerini emzirmekten vazgeçmesinler. Doğa anneleri, bebeklerini doyurabilecek şekilde programlamıştır. Bunu unutmadan ısrarla emzirmeye devam etsinler ve işyerlerinde doğru pompa ile  sütlerini sağsınlar.

Unutmayın, gebelik, doğum, lohusalık ne kadar sıkıntılı olursa olsun gelip geçiyor ve sonuçta size dünyanın en büyük hazinesini bırakıyor.
Tüm anne adaylarına sevgilerimle.  Allah hepinizin yardımcısı olsun.

Şenay

————————————————————————————–

No comments yet

Bir Cevap Yazın

