Skip to content

Semer vuran çoook olur!

Eylül 1, 2010

Geçenlerde bir arkadaşımın ziyaretine işyerine gittim. Konuşurken arkadaşım işyerlerinde yeni bir bayanın çalışmaya başladığını, aynı sektördeki bir başka kuruluştan kendi şirketlerine transfer olduğunu söyledi. Bu bayanın 5 aylık bir bebeği varmış.

Beni de yeni arkadaşlarıyla tanıştırdıklarında her bebekli anne karşılaşmasında olduğu gibi konu hemen bebeklere geldi. Ve aramızda hala düşündükçe aklımın almadığı şu diyalog geçti.

Ben: Süt iznini nasıl kullanıyorsun?
O: Kullanmıyorum. Hiç öyle birşey konuşmadık işe girerken. Öğlen arasında gidip 15-20 dakika emzirip dönüyorum! (Dikkatinizi çekerim, bu bebek henüz 5 aylık! Ve annesini sabahın 08:00’inden akşamın 20:00’ne kadar sadece 15-20 dakika emebiliyor!)
Ben: Neden kullanmıyorsun? Bebeğin bir yaşına gelene kadar günde 1,5 saat süt iznin var.
O: Artık katı gıdalara da geçtik. Çok da emmiyor zaten artık! (Emzirmezsen ememez tabii çocuk,demedim!)
Ben: “Olur mu hiç? Bebeğinin daha hem sana hem anne sütüne ihtiyacı var. Böyle de bir hakkın varken mahrum etme onu” dedim.

Daha neler söylemek geldi içimden ama henüz yeni tanışmışken çok da yüklenemedim.

Hey Allah’ım! Deli oluyorum, deli!

İki günlük patronunun gözüne girebilmek için yasalarca tanınmış hakkını talep etmeye çekindiğine mi yanayım?
Bebeğini anne sütünden mahrum ettiğine mi?
5 aylık bebeği -sütü varken- katı gıdalara başlattığına mı yanayım?

Biz Emzirme Reformu ile birşeyleri değiştirebilsek de, iş annelerin haklarını yüreklilikle talep edip arkasında durabilmesinde bitiyor!

Yoksa biz akıllanmadıkça semer vurmaya çalışanlar hiçbir zaman bitmeyecek!

One Comment leave one →
  1. Hasene permalink
    Eylül 2, 2010 7:27 am

    Emzirme Reformunu sonuna kadar destekliyorum. Anne sutunun bebek icin en gerekli ve tek mucize besin oldugunu dusunuyorum . Ancak , her anne buna inanmak istemiyor . Bebek emzirmekten ,sut sagmaktan nefret eden anneler taniyorum ben . Ustelik de bebeklerini cok sevdiklerini soyleyen anneler bunlar . Sevgilerini sorgulayamam tabii ki , mutlaka seviyorlardir . Calisan anneler icinde , sut iznini isteyerek kullanmayanlar var , tanistiginiz o bayan gibi “kati gidalara gecti zaten” diyen var , “iyy emzirme saati gelince 10 dakika emzirip aliin diyordum” diyen var . “Bebekle annenin en sicak , en sevgi dolu temasi , emzirmek, emzirebilmek mucizesi diye basladigim konusmamin “demek ki ayni annelik duygularini tasimiyoruz” cumlesi ile kesildigini hatirladim bu yazinizla . Yani semer vuran kadar vurduran da cook var .

Bir Cevap Yazın

