Skip to content

Fiyasko!!!

Temmuz 8, 2010

Çok çok çok öfkeliyim! En çok da kendime öfkeliyim!

Sen aylardır iş göremezlik parası için şu şu evraklara dikkat edin diye yaz çiz, elinde dosyan SGK Müdürlüğü’nde beklerken kendi kendine “Ne kadar da şahane, eksiksiz, dört dörtlük hazırladım evraklarımı! Şimdi şıp diye halledivereceğim bu işi!” diye böbürlen dur! Sonra SGK’daki görevli memur sana desin ki; ” Sistemde ihbar kaydınız YOK!” Nasıl YOK?!? Ne demek YOK?!?

“Hastane bu raporu sizin elinize tutuşturup yollamış ama üst yazıyla onların bize göndermeleri gerekiyordu. Göndermedikleri için de sistemde kayıt yok!
Şimdi raporu aldığınız hastaneye tekrar gideceksiniz. Raporunuzu bize göndermelerini sağlayacaksınız. Onlar gönderdikten 3 hafta sonra da evraklarınızla bize tekrar başvuracaksınız!”

Şirketimin bana yolladığı yazıda iş göremezlik parası için mutlaka iznimin bittiği iş günü SGK’ya evrakları teslim etmem gerektiğinin yazdığını söylediğimde aldığım cevapsa evlere şenlik: ” Beş yıl içinde istediğiniz zaman verebilirsiniz evraklarınızı!”

İznin bittiği gün nere? Beş yıl nere??? Gel de delirme? Neden bizim memleketimizde bu tip işler doğru düzgün halledilemiyor acaba? Hep bir keşmekeş, hep bir kaos!

Neyse; “Ya sabır” diyerek, elimizde 8 haftalık bir bebek, 35 derece öğlen sıcağında bu sinirle kendimizi hastaneye attık. Ve sürpriiizzz! Bana verilen rapor Emekli Sandığı üyelerine verilmesi gereken rapormuş! Yanlışlık olmuşmuş! Tekrar doğru raporu düzenlesinlermişmiş!

Resmen hezeyana uğradım! Hastaneden raporu alırken yapılması gereken başka birşey olup olmadığını defalarca sormuş olmamın, vizite kağıdımı ısrarla vermek istememe rağmen almamalarının, SGK’ya benim götürmem gereken bir evrak olup olmadığını sorduğumda hayır yok demiş olmalarının falan bir önemi kalmamıştı! Rapor yanlıştı.

Tevekkeli değil, dur bakalım başıma neler gelecek  demişim. Gerçekten başıma gelecekler varmış!

Şimdi raporu tekrar düzenlettirip gönderttikten 3 hafta sonra tekrar SGK’ya başvuracağım.

Bakalım bu iş hallolana kadar başımıza daha neler neler gelecek???

8 Yorum leave one →
  1. Temmuz 8, 2010 2:12 pm

    Ben iznim süresince paramı şirketimden eksiksiz aldım ama SSK da alıp onlara ödemem gerekiyordu tabi sonra, doğumdan 1,5 sene sonra gidip parayı almıştım. Ama alana kadar pek bir endişe ettim doğrusu..

  2. Temmuz 8, 2010 2:18 pm

    Bizde de durum aynı. Ben de alıp şirketime vereceğim. Alabilirsem bu gidişle 🙂

    • Dağlar Kızı permalink
      Temmuz 9, 2010 5:39 am

      Ben de epey panik olmuştum. Ama bu işi devlet hastaneleri, doğum poliklinikleri filan çok daha iyi hallediyorlar, sürekli bu işi yaptıkları için. SSK geçen özel hastaneler aynı düzeni gösteremiyor benim deneyimlediğim.

  3. Aslı permalink
    Temmuz 15, 2010 11:52 am

    Benim de şirket maaşımı ödüyor, doğum parasını alınca şirkete vereceğim. Umarım bir aksilik çıkmaz, ben de bundan çok korkuyorum. Bu arada Simge; vizite kağıdından bahsetmişsin. SGK’ya başvururken vizite kağıtları da mı gerekli raporlarla birlikte. Aslında galiba gerekli evraklarla ilgili yazıların var, sanırım onları bulup okumalıyım… Neyse, umarım sorunu bir an önce halledip paranı alabilirsin… Kolay gelsin.

    • Temmuz 15, 2010 10:17 pm

      Aslı, vizite kağıtları raporları düzenletirken hastaneye vermek için gerekli. Onlar SGK’ya raporunu ve vizite kağıtlarını bir üst yazı ile birlikte gönderiyorlarmış. Ben yine de birer tane fazla düzenlettim, ne olur ne olmaz diye! Ama normalde SGK’ya biz vermiyoruz.

  4. ulku permalink
    Temmuz 20, 2010 10:28 am

    gecmis olsun. sgk’da isler boyle. ustelik mevzuata degil memurun mevzuati ne kadar bildigine gore yuruyor bu isler! sen istedigin kadar oyle degil boyle de desen, karsindaki ne diyorsa oyle oluyor.
    5 yil olayi da dogru. bak hem bu mevzuat bilme hem de 5 yil isine bir ornek: buyuk kizimda isyerim hamileligimde “calisamaz” durumunu, izne ayrildigimi bildirmemis sgkya. ben dogum sonrasi evraklari goturdugumde, isyeriniz sizi kaydettirmemis, isgoremezlik parasini alamazsiniz, dedi oradaki memur. tabii biz de kurallari bilmedigimizden kos kos geri donduk. ikinci kizimda bu konulari arastirdigimda, 16 haftanin 8 haftasinin (dogum sonrasi 8 hafta) parasini her durumda almaya hakkim oldugunu, isverenin bildirmedigi durumlarda sadece ilk 8 haftanin parasini alamayacagimi ogrendim ve de bu parayi almak icin de 5 yil surem oldugunu. sonucta, o para icin de ikinci kizimin dogumuna yakin bir zamanda basvurdum ve isgoremezlik paramin yarisini almis oldum.

Trackbacks

  1. Emzirme Ödeneği «
  2. Nihayet! «

Bir Cevap Yazın

