Skip to content

Doğum sonrası izni için neler yapılmalı?

Haziran 27, 2010

Doğum iznine nasıl ayrıldığımı daha önce yazmıştım. Orada da belirttiğim gibi; 31+0 da doğum öncesi iznine ayrıldığım için 8 haftalık iznim 39+0 da bitiyordu. Ve ben tamı tamına 39+0 da doğum yaptım!

Eğer 8 haftalık doğum önü iznim bitmiş olmasına rağmen hala doğum yapamamış olsaydım ne olacaktı?

Bunu çalışmakta olduğum şirketin insan kaynaklarına doğumdan bir gün önce -ertesi gün doğum yapacağımdan haberim olmadan- sordum. “Doğuma kadar hiçbir şey yapmanıza gerek yok” dediler. Israrla ek bir rapor almam gerekip gerekmediğini sorsam da hiçbir şey yapmama gerek olmadığını tekrarladılar.

Açıkçası; bu konuşmaya rağmen, 8 haftanın bittiği gün ile doğum yaptığım gün arasındaki süre için herhangi bir raporumun bulunmayacak olması daha sonra sıkıntı yaratabilir diye ufak da olsa hala içimde şüphe vardı. Ancak tam da 8 haftanın bittiği gün doğum yapmamla birlikte bu şüpheler de gereksiz oldu.

Doğum sonrası izni için ne yaptım?

İşyerimden doğum yaptığım gün için vizite kağıdı hazırlamalarını rica etmiştim. İki asıl nüsha olarak vizite kağıtlarımı aldım. Doğumdan yaklaşık 2 hafta sonra da -ancak toparlanıp- doğum önü iznimi başlattığım hastaneye giderek iş göremezlik raporumu kapattırdım. Daha sonra bu raporun da sadece fotokopisini şirketin insan kaynaklarına gönderdim.

Tekrarlamakta fayda var.  Sanırım bu prosedürün en önemli noktası bu! Raporun aslını verirseniz ve onlar da sizi uyarmayıp alırlarsa bu raporun aslı olmadan iş göremezlik parasını alamayacağınız için ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

Bakalım bu kadar dikkate rağmen iş göremezlik parasını almaya gittiğimde başıma neler gelecek?

6 Yorum leave one →
  1. Temmuz 6, 2010 8:00 pm

    ben bugün gittim. Elimde ilk aldığım iş göremezlik raporu, sonlandığına dair iş göremezlik raporu bir de doğum yaptığıma dair hastaneden aldığım tıbbi rapor vardı. Baktılar, 15 gün sonra ptt den alabilirsiniz dediler. Ben de bu kadar kolay olmasına şaşırdım açıkçası. Bu arada SGK’da emzirme parası diye bir şey gördüm ve aceleden sormayı unuttum. Bu konuda fikrin var mı? ayrıca emzirme reformuyla ilgili yazımı da yazdım:)

  2. Temmuz 6, 2010 9:49 pm

    Yarın gideceğim SGK’ya, umarım senin ki kadar sorunsuz hallederim. Emzirme parasını da sorarım yarın ben. Bakalım neymiş?
    Emzirme Reformu desteği için çok teşekkürler.

  3. Temmuz 7, 2010 1:32 pm

    biz de destekliyoruz emzirme reformu’nu. inşallah tüm bebeler sadece anne sütüyle beslenirler,sağlıkla büyürler 🙂

  4. Dağlar Kızı permalink
    Temmuz 8, 2010 5:12 am

    Doğum parasının yanına bir de süt parası eklenmiş. Eskiden daha düşük bir meblağmış, sanırım bu yılın başı gibi biraz daha artırdılar. Tek sefere mahsus olarak, doğum parasına ek olarak veriliyor.

  5. Ece permalink
    Nisan 20, 2011 9:24 am

    merhabalar,
    şu an 33 haftamın içindeyim. geçen hafta 32. haftam dolduğunda sgk anlaşmalı bir hasteneden “çalışabilir raporu” aldım. fotokopisini şirketimin insan kaynaklarına verdim. kısmetse 37. haftama kadar çalışmak istiyorum…bundan sonra yapılacak şeyler için ne aşamalar var?

    1. 37. hafta raporu aldığım hastaneye gidip (daha öncesin de olabilir değil mi) çalışabilir raporunu kapartııracağım değil mi? böylece çalıştığım 5 hafta sonrasına eklenecek? bunun için şirketten ” 5 hafta çalıştı vs” gibi bir rapor alacak mıyım?
    çalıaşabilir raporu kapandığında doğrudan eklenecek mi doğum sonrası iznime?
    2. doğum yaptığım gün için alacağım raporu ne zaman almam gerekiyor? özel de yapsam bile diğer rapor aldığım hastaneye onaylatmam mı gerek? iş yerinden herhangi bir belge alıyor muyum ya da onlara ne vereceğim?

    teşekkürler,
    Ece Diler

  6. züleyha ege permalink
    Mayıs 10, 2011 10:48 am

    merhaba
    ben 31 haftalık hamileyim , önümüzdeki hafta izin için doktoruma gideceğim ama ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. hangi evraklarla gitmeliyim , raporu aldıktan sonra ne yapmalıyım, yardımcı olursanız sevinirim. ( ssk anlaşmalı özzel bir hastaneye gidiyorum ama raporda bi problem olurmu?

Bir Cevap Yazın

