Skip to content

Em-zi-re-ce-ğim!

Haziran 18, 2010
  • 15 dakika emzir, sonra sütlerini sağ, ne kadar çıktıysa üzerini 60 cc ‘ye tamamlayacak kadar mama ver. Örneğin 40 cc süt çıktıysa 20 cc de mama ver.
  • Günde üç kere 90 cc mama ver.
  • İstediği kadar emzir, üzerine 1-2 saat sonra 60 cc mama ver.
  • İstediği kadar emzir, üzerine 30 cc mama ver.
  • E madem öyle, o zaman istediği kadar emzireyim, sonra sütlerimi sağayım, 30 cc çıkarsa onu vereyim, böylece mama vermeyeyim.

Sonuncusu hariç (o benim çırpınışım!) diğerlerinin hepsi ilk haftamızdan beri mama takviyesine geçmemizi salık veren, bana durmadan “Sütüm var diyorsun! Bu çocuk neden kilo almıyor o zaman?!?” diye son derece güvenli(!) yaklaşan doktorumuzun son bir hafta içerisinde an be an değişen fikirleri!

Doğum kilosu 3250 gram olan kızımız ilk haftanın sonunda 2990 gramdı. Bu tartımdan 3 hafta sonra 1.ay kontrolünde 3424 gram olmuştu. Doktorumuz bu durumu “Bir ayda 200 gram almış, çok yetersiz, mama takviyesine başlıyoruz!” diye değerlendirdi. Oysa doğrusu 3 haftada 434 gram almıştı. Ama ben kafamın karışıklığı ve o anın şaşkınlığı içerisinde bu açıyı göremedim!

O gün, 15 dakika emzirdikten sonra her sağdığımda 60 cc süt çıkmasına rağmen -hangi akla hizmet bilmiyorum- sütü acil durumda vermek üzere ayırıp iki kere mama verdim. İki kerede toplam 90 cc mamadan sonra Çakıl çok şiddetli bir şekilde kustu, rengi soldu ve baygınmışçasına halsizleşti. Hemen acile koştuk. Acilde de kusmaya devam edince geceyi hastanede gözetim altında geçirdik. Ve “3 gün mama vermeyin, midesi dinlensin, sonra azar azar tekrar verin” denilerek taburcu edildik.

Bebeğin aç olabileceği korkusuyla Çarşamba günü sabah tekrar 30 cc mama verdik. Ve yine aynı son! 5 kere kustu kuzum! Çakıl bir taraftan kusarken diğer taraftan doktoru hala “Tadını sevmedi heralde! Şu markayı, olmazsa bu markayı, daha da olmazsa bu markayı verin” diyordu ki, biz soluğu daha önce methini çok duyduğumuz bir başka doktorda almıştık bile! Bu doktorla görüşmeyi epeydir düşünüyor olmamıza rağmen mevcut doktorumuzla aynı frekansa gelebilmek için sonuna kadar çabalayalım istemiştik. Keşke daha önce görüşseymişiz!

Yeni doktorumuz Çakıl’ı muayene ettikten sonra şunları söyledi;

  • Bebeğin fiziki gelişimi iyi. Boyu bir ayda 4,5 cm uzamış, baş çevresi 2 cm genişlemiş ve son 4 haftada 500 gr almış.
  • Beklenti bebeklerin ayda 600- 800 gram almasıymış. Ancak ilk ay bebek ve annenin birbirlerine alışma ayı olduğu için ve başlarda süt tam anlamıyla verimli gelmediği için, ilk ayda kilo alımındaki 100 gram eksik için mamaya başlamak yerine sütü arttırma yoluna gitmeyi tercih edermiş.
  • Bu dönemde anne mutlaka yüreklendirilmeliymiş!
  • Ayrıca bebeğin anne sütü ile aldığı 50 gram, mama ile aldığı 100 gram kadar değerliymiş.
  • Emişirken başka birşeyle ilgilenmeden gözgöze emişmeliymişiz.
  • Bebeğin saat başı meme istemesi doymadığı anlamına gelmezmiş. Çünkü bebek anne sütünü 45 dakikada sindirirmiş.

Sonuç olarak; cc hesabını, sütleri sağmayı, dakika hesabını falan bırakıp köylerde bebekler nasıl emziriliyorsa öyle sık sık, bebek her istediğinde istediği süre emişip Çarşamba günü kontrole gideceğiz.

Ben an itibariyle kendimi bulgur, Vitamalt, Still Tee, tahin helvası, dereotu, kompostoya vurmuş bulunuyorum! Tecrübe ettiğiniz her türlü süt arttırma önerisini seve seve denerim!

Doktorun beni rahatlatıp motive etmesiyle mi, yoksa yediklerimle mi ilgili bilmiyorum ama sanki bugün daha çok sütüm var gibi geliyor bana…

Çarşamba günü belli olacak bakalım…

15 Yorum leave one →
  1. Naz permalink
    Haziran 18, 2010 1:47 pm

    Tabi ki daha cok sutun var… ve daha da artacak goreceksin. istersen yine sut sag ama sutunu artirmak icin ya da ara sira kocanla sinemaya, yemege gitmek istediginde kullanilmak uzere deepfrizde yedekte durmasi icin sag… ben bu doktoru cok sevdim. ayrica bana da su an dank etti ki, belki de cocukcagiz o marka mama dokundugu icin diil, muhtemelen karni tok oldugu icin kusuyordu. “annecim, karnim tok benim, sutunle dolu zaten. ben sadece sana daha yakin olmak istemistim ondan agzimi acip duruyodum. ayyy girtlagima kadar geldi valla, bööğk!” diyemedigi icin, kendini yogun bakimda buldu kuzucuk:))
    Vitamalt benim sutumde gozle gorulur artis sagladi. igrenc tadina ragmen uzun sure ictim. tahin helvasi, komposto, pekmez gibi selulitlere selulit katici gidalar neyse ki ise yaramadi yoksa bi on kilo daha alabilirdim. ben ayrica isirgan cayi ictim, onun da faydasini gordum. hatta yurtdisinda hapi bile piyasaya cikmis emziren anneler icin diye biliyorum.

    kisacasi keep walking…

  2. Haziran 18, 2010 11:12 pm

    Harikaymış doktorun.. Biz de benzer problemler yaşıyoruz. Emzirmekten, ardından sağmaktan ve allaha şükür Duru’nun hiç kabul etmediği mamaları hazırlayıp hazırlayıp sonra seve seve dökmekten zaman bulduğum an yazacağım 🙂

  3. Haziran 19, 2010 12:02 am

    Ben de rezene ve papatya caylarini onermek istedim. Daha cok kisa bir sure oldu ama ozellikle rezene bence ise yariyor… Hem tadi da kotu degil.

    Sevgiler.

  4. Haziran 19, 2010 7:45 am

    böyle doktorları “dur vurma, ben ettim sen etme” diyene dek dövmek istiyorum. ilk ay bir anneyi gaza getirmek yerine mamaya başlatan doktorun diplomasını kıvırıp kulağına sokmalı, kaynar kazana atmalı. daha da yazmayayım elimin ayarı kaçacak yoksa.
    bu arada benim süt maceram da şöyleydi

    http://hulyanintunasi.blogspot.com/2008/07/emzirme-zerine.html

  5. Haziran 19, 2010 7:49 am

    bir de bunu yazmışım. bilgileri ciddiye almayınız zira lohusa hali, saçmalamışım biraz 🙂

    http://hulyanintunasi.blogspot.com/2008/07/etin-ceviz-tuna-paa.html

    sadece ilk zamanların zor olduğunu bilmeni istedim

  6. blogcuanne permalink
    Haziran 19, 2010 8:48 pm

    Yahu bu doktorların mamacılığı beni deli ediyor.

    Derin de ilk ayda az aldı diye söylendilerdi. Ama mamadan önce emzirme tekniklerini geliştirelim dedilerdi. Uğraştık ettik derken ikinci ayda sınıfı geçmiştik.

    Bravo sana, sakın pes etme!

    İşte, Emzirme Reformu için bir sebep daha! Mamaya sarılmak ilk çözüm olmamalı!

  7. nirse permalink
    Haziran 24, 2010 5:54 pm

    ilk 3 hafta sadece 300gr almıştı bebeğim. Doktorun “önümüzdeki haftada az kilo artışı görürsek mamaya başlayacağız” demesi üzerine bende bir panik ve “sütüm gitti, sütüm yok” feryatları, günlerce ağlamalar, sağsam bile hiç süt gelmemesi, bebeğimin korkunç ağlamaları, aç bu bebek lafları, benim bir panik mama vermem sonra bebeğimin göğsümü reddetmesi, ne yaparsam yapayım biberon istemesi, medelanın göğüse hortumları yapıştırılan bir ürününü bulup bir hafta mamayı o box ile vermem… Sanki hepsi çok uzak.

    2 ay çok güçlük çektim. 2. ayınortalarında bir rutinimiz oldu. 30 dk emzirip sonra memede kalmayı reddettiği ve açlıktan ağladığı için üzerine mama veriyordum. Bazen 60 ml bazen 30 bazen 90 ml içiyordu. Şimdi 2,5 aylığız kızım artık her emzirme sonrası hazırladığım mamayı reddediyor. 2 haftadır sadece anne sütü alıyor ve 3 haftada sadece 390 gr almış ama moralimi bozmuyorum. Mamayı vermiyor değilim kızım reddediyor demek ki doyuyor.

    Doktorunuz halden anlayan, yeni anneye nasıl yaklaşması gerektiğini bilen biri olmazsa çok acı oluyor. Boşu boşuna bir sürü stres yaşadım. Şimdi her emzirme sonrası 20 dk göğsümü sağıyorum hem sütüm artsın diye hem de işe başlayacağım işe başladığımda stok olsun diye. Allah bir bebeğin memeyi reddetmesini hiçbir anneye yaşatmasın. Çok acı bir tecrübe, çok yıkıcı. Bebeğimi dilerim 2 yaşıan kadar emziririm.

  8. Haziran 26, 2010 1:40 pm

    @ Naz- Isırgan çayını da hemen denemeye başlıyorum.
    @ Eylem- Doktorun ne kadar önemli bir faktör olduğunu ben yaşayarak gördüm gerçekten.
    @ Hülya- Benim de ilk doktorumuzla ilgili hislerim tamamen aynı!
    @ Blogcu Anne- Emzirme Reformu ile sadece bir bebek daha annesinin bilinçli olması sayesinde anne sütü alsa bile ne mutlu!
    @ nirse- Harika mücadele etmişsin! Ve şimdi bebeğin senin sütünle doyuyor! Eminim 2 yıl emziriceksin!

  9. Haziran 26, 2010 1:44 pm

    Bu arada Çakıl bir haftada 250 gr almış 🙂 Bunun tamamen doktorun yüreklendirmesi ve benim rahatlayıp pozitif düşünmemin sonucu olduğunu düşünüyorum! Vitamalt gibi süt arttırıcıların da etkisi olmuştur tabii.

  10. nirse permalink
    Haziran 26, 2010 4:23 pm

    Tebrik ederim, hepsinin etkisi olduğuna eminim, humana stell tee de gerçekten işe yarıyor.

  11. Haziran 27, 2010 2:00 am

    Benim babam da doktor ve soyledigi suydu: bebekler dogumdan sonra kilo kaybederler ve ancak 2 hafta sonra dogum kilolarina ulasirlar. Bu normal olandir, bunun icin mamaya baslamaya gerek yoktur. Bir de anne sutu yemeyle icmeyle degil (ilaclar disinda) sadece emmeyle ve moralle artiyor. Ne guzel, olumlu mudahelenizle simdi ikisi de sizde. Ben de 3 saatte bir emzirin, gece emzirmeyin diyen doktorlara kulaklarimi tikadim hep ve saat basi da olsa emzirdim. Bir de bu saatte bir emme olayi buyume atagi donemlerinde de olabiliyor. Yani bebekler de kendi vucutlarinin ihtiyaclari dogrultusunda hareket ediyorlar. O yuzden hicbir rakami (cc, saat, vs.) dikkate almamaya devam edin derim ben de.

    Bu arada cok guzel isler yapiyorsunuz. Tebrik ederim. Sevgilerimle, Evren.

  12. Haziran 27, 2010 12:05 pm

    Evren, keşke tüm doktorlar babanızla aynı görüşte olabilse! Ben şanslıyım ki şu anki doktorumuz benzer görüşte!
    Ama ya doktorları yüzünden emzirmekten vazgeçen anneler? Onlar için ve bebekleri için daha çoook çalışmamız lazım!
    Umarım hepimiz senin kadar emzirebiliriz…

    Desteğin için çok teşekkür ederim!

    Sevgiler,

  13. Ağustos 12, 2010 6:09 pm

    7 haziran 2010 da doğum yaptım.bir hafta sonra mastit oldum.dr. beni yanlış yönlendirdi.mastitli göğsümü emzirmememi söyledi.diğer göğsümde yeterince süt yoktu ve böylece mamaya başladık.sonra bebeğim biberona alıştı.mememi asılmaya yaralamaya başladı.dokuz eylül üniv.de emzirme hemşireleriyle görüştüm.biberona kesinlikle karşılar.bebek biberona alışınca memeyi bırakırmış.biberonu bıraktık.derken yine mastit oldum.mastit de 14 gün antibiyotik kullanılması gerekiyormuş.ben 5 gün kullanmıştım.neyse ben de bu arada sürekli sütüm yok modundayım.ama bebeğimin kilosunun gayet iyi olduğunu söylüyor doktorumuz.sonra sütümün hacmen yetersiz kalori olarak besleyici olduğunu düşünmüştüm.şimdi çemen tohumu kapsülü kullanıyorum.eczanelerde satılıyor.fiyatı 29 lira.ecz.hanım ingilterede doğumdan sonra hemen bu ilaca başladıklarını söyledi.ayrıca ısırgan tohumu 75 g, bal 500 g karıştırdım.günde 4 defa birer tatlı kaşığı yiyorum.bu da iyi geliyor galiba: ))
    göğüs ucuma da lansinoh krem sürüyorum.ve lansinoh göğüs pedi kullanıyorum.çok memnunum.
    ben de bi bebeğin sadece ve sadece anne sütüyle beslenmesi çok harika bişi.düşünsenize küçücük bi bebek sizin vücudunuzda oluştu ve doğunca da sizin vücudunuzun ürettiği bi mucizeyle büyüyor:)))

  14. Ağustos 14, 2010 9:12 pm

    Delilik belki ama ben de kızıma bakıp bakıp “Bu kiloları sadece benim sütümle aldı!” diye kendimce gururlanıyorum! 🙂

    Biberon konusunda bizim de doktorumuz çok tedirgin ama ben çok nadiren sağılmış süt verdiğim için, biberon kullanıyorum! Kadehle içirirken sütümün ziyan olmasına içim dayanmıyor!

Trackbacks

  1. Zor kararlar «

Bir Cevap Yazın

