Skip to content

Bizden Haberler

Haziran 1, 2010

Doğum hikayemizin sonunda “Lohusalık hallerimiz azz sonra” demiştim ama tekrar yazabilmem yine epey bir zaman aldı!

Hastane günlerimiz çok güzel geçti. Çakıl’la bebek hemşireleri öyle güzel ilgileniyordu ki, bana sadece emzirmek ve doya doya koklamak kalıyordu. Tek sıkıntım çook acıyan göğüslerimdi. Onu da Lansinoh kremi ve göğüs pedini annelerin hizmetine sunanlara minnettar olarak atlattık. Çakıl’ı ilk gece hiç veremesem de, ikinci gece ben biraz uyuyabileyim diye bebek bakım odasına bile aldılar biraz. Aman Allah’ım o ne büyük nimetmiş meğer! Eve gelince beni bekleyen acı gerçekle karşılaştım! Bir daha kesintisiz bir gece uykusu uyuyabileceğim zaman çoook ama çoook uzaktı! Bu gerçeği kabullenmem biraz zaman aldı doğrusu! Çakıl’ın ilk hafta gece 4’lere kadar uyumaması da bu alışma sürecini oldukça zorlaştırdı.

Tam artık yavaş yavaş birbirimize alışıyoruz derken ilk hafta kontrolünde doktoru bebişin sarılık olduğunu farketti. Çakıl bir gece hastane yattı. O yoğun bakımda fototerapide, biz dışarıda ilk ayrı gecemizi geçirdik.

Bu arada her yeni annenin en büyük derdi, sütüm yetiyor mu sorunsalı baş gösterdi. Doktorumuz sağolsun elinde mama sopasıyla “Sütüm var diyorsun, o zaman bu çocuk neden kilo almıyor?!?” diye tepemizde beklese de, benim moralimi çok bozsa da, doktorun ilk mama verdirtme teşebbüsüne var gücümle direndim! Şu an 3. haftanın sonu itibariyle sadece anne sütüyle devam ediyoruz. İnanıyorum ki; ilk ay kontrolünde kilo alımı gayet güzel olacak. 

Göğsümün acısı hafiflemişti ki, bir göğsümde oluşan kitle nedeniyle tekrar acımaya başladı. Hemşireler süt toplanmış, sıcak kompres ardından bebe yağı ile masaj yapıp emzirin, bu kitle daha da büyürse ateş de yapar, emziremezsiniz sonra dediler. Tüm bunları yapmama rağmen kitlede çok da bir küçülme sağlayamadım. Birinci ay doktor kontrolümüzde bunu da soracağım.

Yeni anneliğin en zor tarafı hep soru işaretleri içinde olmak bence:

– Bu kadar sütle doyuyor mu acaba?
– Her emzirmede iki göğsü de emzirmeli mi, tek göğüsü uzun emzirmek yeterli mi?
– Üşüyor mu/terliyor mu?
– Kakası çok mu cıvık ne?
– Niçin bütün bir gün hiç ama hiç uyumuyor? vs. diye uzayıp giden bir tereddüt hali…

Doğumdan önce “Ben öyle lohusa moduna girmem” diye pek bir artist artist dolanmış olsam da, doğumdan sonra gördüm ki öyle değilmiş! Lohusalık gerçekten oldukça zormuş! Çok şükür öyle depresyonumsu bir belirti söz konusu olmamakla birlikte, bu her gün yeni bir şey icat etmeme engel değilmiş. Koca itinayla delirtilirmiş! Lohusalığın benim bünyemdeki tanımı; abuk sabuk düşüncelerin beyine hücum haliymiş ama geçecekmiş!

4 Yorum leave one →
  1. Naz permalink
    Haziran 2, 2010 4:02 pm

    efenim hemen buyuk anne sutu savunucusu ve savascisi bir anne kisisi olarak sorularinizi cevaplayayim:))

    – her bebek farkli olcude sutle doyar. eger bebeginiz minyon yapiliysa, buyuk ihtimal midesi de o oranda gelismistir, dolayisiyla az miktarda sutle doyabilir. daha ilk haftadan, ustelik sezaryenle dogum yapmis bir anneye, sutun yok baskisiyla mama dayayan zihniyeti siddetle kiniyorum. tabii ki sut az olabilir, simdilik cok yeterli olmayabilir. zaman gectikce arz talep dengesiyle toparlayacaktir. bazi memelere zaman tanimak gerekir:))
    – eger bebeginiz iki memeyi de bitirecek gibi diilse, tek memeden emzirmek lazim. cunku sutun asil yagli, kalorili, kilo aldiran ve yogun kismi sonda gelen suttedir. bebegin bir memeyi tamamen bosaltmasi beklenmeli, sonra isterse digerini vermeli, eger doymus ve mutlu gorunuyosa dolu meme bir sonraki servise saklanmali.
    – usuyor mu terliyor mu konusuna ben kendimce soyle bir cozum bulmustum: ne kadar bilimsel bilmiyorum ama termometre ile vucut sicakligini olcuyor, normalden dusukse veya yuksekse ona gore giydiriyordum. kendimde denedim usudugumde gercekten derece de dusuk gosterdi.
    – kakasi cok civik tabi, cunku sivi besleniyor:)) normal gidalara gectiginden beri benim oglanin kakasini gorseniz, her gun farkli renk ve dokularda, korku filmi gibi.
    – nicin hic uyumuyor? cunku annesinin tracy hogg’un kitabini alip ordakileri harfiyen uygulamasini ve ikisinin de harika uykulara kavusacaklari gunu bekliyor:))

    http://www.hepsiburada.com/bebek-bakim-sorunlarina-mucize-cozumler/productDetails.aspx?categoryid=9935&productid=kgun0086

  2. Haziran 3, 2010 5:59 am

    Yaşasın anne sütü destekleyicisi anne kişiler!
    Tracy Hogg’un kitabı alınıp doğumdan önce tarafımca hatmedilmiş olmasına rağmen pek bi minik yavrumda henüz işe yaramayabileceğini düşündüğümden henüz denemeye cesaret edemedim.
    Erkenden başlamak daha mı iyi acaba?

  3. Haziran 3, 2010 8:08 am

    Birkaç şeyde benden, Naz zaten emzirme konusunu gayet güzel açıklamış.Bende oğlumun üşüyüp üşümediğini burnundan ve anlından anlarım oralar sıcaksa problem yok ama soğuksa bir kaç kat daha giydiririm. Ama emziriken çok efor sarfettiğinden pek giydirmesen iyi edersin hatta havalar güzel ana-kız soyunun çıbıl çıbıl ten teması ile emsin. Tracy hogg konusuna gelince okudum ama pek fan’ı olduğumu söyleyemem, faydalı bilgiler var tabi ayrı.3 -4 haftalık olunca bebiş bir uyku rutini oluşturmaya çalış ama ağlatmadan lütfen. Banyosu emmesi arka arka olsun mutlu mutlu uyusun.Belki faydası olur http://kaymacina.wordpress.com/2010/02/04/geri-sayim-basladi-yas-2/

  4. Naz permalink
    Haziran 3, 2010 3:25 pm

    ben ikinci aydan itibaren uygulamaya basladim tracy hogg yontemlerini ve gercekten cok cok cok faydasini gordum, hala da goruyorum. oglum iki yas krizlerinin zirvesinde oldugu su donemlerde bile kendi kendine uyur, uyandiginda en azindan bir sure oyalanmaya calisir. rutinlerinden kolay kolay sasmaz. diger yandan kaymacina’ya kesinlikle katiliyorum, hogg yazilarinda biraz disiplinli ve kati gorunuyor, ben de asla aglatmaktan yana degilim. okuduklarini kendine ve bebegine gore uyarlayarak uygulamak en dogrusu sanirim.

Bir Cevap Yazın

