Skip to content

Doğum Kursu 6. Hafta; Doğumda Anestezi

Mayıs 6, 2010

Doğum kursunun son haftasının konusu doğumda anesteziydi. Yani benim hiç hoşlanmadığım bir konuydu. Ben son derece burun kıvırarak, sinirlenerek, öffleye pöffleye dinledim anlatılanları!

Dersi anlatan anestezistten inciler şöyleydi;

*İçlerinde kanser hastaları, ağır ameliyatlar geçirmiş olanlar, kemoterapi ağrısı çekenler bulunan bir grup doğum yapmış kadına,  hayatlarında çektikleri en dayanılmaz ağrı sorulduğunda yarısından fazlası “doğum ağrısı” cevabını vermiş…

*Normal doğumlarda, doğum yapan anne adayının “çığlıkları” koridorun diğer ucundan duyulurmuş… (Bahçeden de bi kulak kabartmak lazım! )

*Epidural gibi bir alternatif varken kullanmamak aptallıkmış… ( Doğal doğum mu? O da ne?)

*Evet, tabii ki riskleri varmış. Ama çok çok çok azmış… ( Kime göre, neye göre az acaba?) Kendisi epidural katateri nedeniyle felç olan kimseyi görmemiş. ( O görmediyse risk de görmezden gelinebilir tabii ki!!!) Olsa olsa 5-6 gün dayanılmaz başağrıları olurmuş! ( O kadar olur, di mi??)

… gibi, gibi devamını hatırlamak bile istemediğim şahane tespitlerini aktardı kendisi bize…

Sonra bu dersten 3 gün sonraki doktor kontrolümde öğrendim ki bebeğin başı yukarıda ve tekrar aşağı dönmezse sezeryan olmam gerekecek!

Buna ne deniyordu? “Allah’ın sopası yok!” mu?

Hala anestezistin bilgi aktarma üslubunu kesinlikle onaylamıyorum.

Ama bu durumdan şunu öğrendim ki; ne kadar normal doğum hedeflense de her zaman sezeryan riski söz konusu. Böyle bir durumda da “Anneye ve bebeğe saygılı sezeryan” nedir, nasıl olmalıdır mutlaka bilinmeli. Doktorla bu konular da paylaşılmalı. Blogcu Anne sağolsun, bu konu ile ilgili bir yazı yayınladı. Mutlaka okunmalı, fikir sahibi olunmalı!

2 Yorum leave one →
  1. blogcuanne permalink
    Mayıs 6, 2010 7:28 pm

    Sen o anestezisti benim tarafa göndersene, ben bir kulağını çekeyim!

    Aynısını ben de katıldığım kursta duymuştum. Aynı laflar, aynı abartmalar… Pöh!

    Sen kafana takma, ne gerekiyorsa onu olacaksın. Okudun, araştırdın, kendini eğittin. Bundan sonrası biraz da şans işi…

  2. Nazife Işık permalink
    Mayıs 7, 2010 1:24 pm

    Normal doğum yaptım. Sancı çekerken bırak çığlık atmayı sesimi dahi yükseltmedim. Doğumun son evresi belki hafif “ah”lamış olabilirim 🙂 Eşimin kum dökme sancısını hatırlıyorum da yerleri tırmalıyordu. Kanser hastalarının çektiği acıları da çok iyi biliyorum. Bu anestezist arkadaş sanırım kendini işine fazla kaptırmış. Oldukça abartmış. Sadece para için bu kadar palavra atmak ne kadar doğru, biraz da idealist yaklaşmalı insan..ama maalesef her anlamda yozlaşma içerisindeyiz..

    Dilerim normal doğum olur ama herşeyden önemlisi bebeğine sağlıklı bir şekilde kavuşman..

    Kolaylıklar diliyorum..

Bir Cevap Yazın

