Skip to content

Doğum Kursu 2. Hafta; Normal Doğum

Nisan 5, 2010

Kursun ikinci haftasının konusu benim en hevesle beklediğim konu olan normal doğum ve gebelikte beslenmeydi.

Gebelikte beslenme konusunu anlatan diyetisyen oldukça hassastı. Gebelik boyunca mutlaka düzenlenmiş bir diyet uygulanması gerektiğini, böylece her besin grubundan yeterli miktarda alınabileceğini anlattı. Yenmesi gereken besinleri gram gram sınıflandırdı. Ancak biz kursiyerler olarak kadıncağıza öyle sorular sorduk ki, sıcak çikolata içilebilir mi? azıcık kola içilse nolur? vs. gibi, iflah olmayacağımıza kanaat getirdi sanırım. Teşekkür edip çıktı. Zaten ardından biz gebecikler kendi aramızda hemen bir kulis yapıp konuyu “Aaaa hamileyiz sonuçta, o kadarcık da olur! Hem n’apalım, canımız çekiyor!” noktasına bağladık! 🙂

Normal doğum konusunun başında doğumun evreleri anlatıldı. Ardından derhal hastaneye gidilmesini gerektiren durumların neler olduğu belirtildi. Normal doğumda epidural uygulamasının nasıl yapıldığı, nasıl etki ettiğinden detaylı olarak bahsedildi.

Kurstan sonra eşimle konuşurken bana neden epidural istemediğimi sordu. Nedenini açıklayamadım! “Çünkü, mümkün olduğunca doğal olmasını istiyorum.” diyebildim. Ama konuştukça eşim “Sanırım epiduralle doğum yaparsan kendini başaramamış hissediceksin” dedi. Düşündüm, gerçekten de “Epidural istiyorum” demenin benim içimdeki karşılığı “Epiduralsiz yapamayacağım!” demekle birebir aynı! Oysa ben baştan yapamayacağımı kabullenmek yerine; yapıp yapamayacağımı yaşayarak görmek istiyorum. Kimsenin kelimelerle tam olarak ifade edemediği doğum kasılmalarının neye benzediğini yaşamak istiyorum. Daha önceden deneyimlemediğim birşeyle ilgili büyük konuşmak istemiyorum ama kendimi yapabilmeye kodlamak istiyorum. Bu yüzden doğum anı ne getirir bilinmez ama şu an hala tercihim epiduralsiz normal doğum!

Epidural konusunun ardından kalbimin güm güm atmasına sebep olan normal doğum videosunu izledik. İnternetten bu zamana kadar bilerek ve isteyerek hiç doğum videosu izlemedim. Çünkü o kadar kontrolsüz bir alan ki; odaklanmamı bozacak ve beni negatif etkileyecek herhangi bir videoyla karşılaşmayı göze almadım. Ama kursta böyle bir risk olmadığı için rahat rahat izledik. Müthişti! Doğum yapmakta olan anne adayı doğumuna ve kasılmalara o kadar konsantre olmuştu ki! Çok güzel nefeslerle karşıladı kasılmaları ve kesinlikle panik olmadan, kendini bırakmadan mükemmel bir şekilde tamamladı doğumu! Bebeğin çığlıkları bizim gözyaşlarımıza karıştı! 🙂

Bu haftaki kursu nefes ve gevşeme egzersizleri yaparak bitirdik.

Hastane prosedürlerinde her doğum yapan gebeye lavman uygulanması, damar yolu açılması, NST’ye bağlanmasının bulunması çok hoşuma gitmemiş olsa da genel olarak hastanenin politikasının normal doğumu desteklediğini görmek çok güzel!

Önümüzdeki haftanın konusu “sezeryan”. Bakalım bir propaganda söz konusu olacak mı?

4 Yorum leave one →
  1. Nisan 5, 2010 9:07 pm

    Esler hep aynı! Bizim acı cekmemizi istemiyorlar haklı olarak 🙂 Bende neden epidural istemediğimi kendi doktorum dahil kimseye aciklayamadim. Sana tek bir tavsiyem var, bir noktada suni sancı verirlerse yani olay doğallıktan çıkacaksa madem, es zamanlı olarak epidurali al. Yoksa biraz enayilik oluyor hakkaten. Epiduralli dogum yapan arkadaslarımı dinliyorum da rüya gibi birsey olmalı 🙂 Ayrica nolur kendini bu konuda kasma, epidural istemen seni daha güçsüz ya da daha az anne kılmaz. Asıl hedef sağlıklı bir bebeği dünyaya getirmek ki sen de bunu gayet iyi biliyorsun. Harika bir dogum yapacağına eminim, şimdiden bol şanslar diliyorum

  2. Nisan 6, 2010 8:01 am

    Umarım iştediğin gibi doğum yaparsın.Ben epiduralli normal doğum yapacaktım 😉 nedenimde tabi kiçok fazla acı çekmemekti, ama epidural sezeryan oldum. Önemli olan sağlıklı bir bebek dünyaya getirmek ve seninde sağlıklı kalman. Az annelik,çok annelik diye birşey olamaz, içini rahat tut 🙂

  3. Nisan 13, 2010 9:11 am

    Merhaba! Biz sadece 1 aylık çiçeği burnunda bir anne-kızız. Yazılarının devamını ve su gibi geçmesini dilediğimiz doğumunu merakla bekleyeceğiz!

    Ben normal doğum yapmak konusunda çok hevesli ancak epidural konusunda epey karasızdım. Çok kolay bir doğumum olduğunu düşünüyorum, katlanılmayacak sancılar değildi ama son anda korkuya yenik düştüm ve 7 cm’de epidural istedim.. Şimdi keşke biraz daha sıksaymışım dişimi diyorum ama o anki rahatlamanın da hakkını vermek gerek 🙂

    Sana tavsiyem dene, kendi ağrı eşiğini gör ve ona göre karar ver. Bol şanslar!!

  4. Nisan 13, 2010 9:26 am

    Merhaba Eylem’cim! Ben Duru’cuğun ile sizi epeydir takip ediyorum aslında! Daha bu sabah kahvaltıda cins inek anne ve bozulmuş bebek yazını anlattım! 🙂

    Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. İnşallah biz de sağlıkla kavuşucağız bebeğimize…

    Güle güle büyüt güzeller güzeli kızını… Benim için de kokla meleği…

Bir Cevap Yazın

