Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor -7; Çalışma o zaman!

Nisan 2, 2010

Özellikle finans sektörü mü daha acımasız, sektör kendini bilmez bireyler mi yaratıyor, yoksa böyleleri özellikle mi bu sektörü seçiyor bilemiyorum! Ancak bir hamileye “Çalışma o zaman!” deme cüretini gösterebilmenin başka bir açıklaması olacağını da düşünmüyorum! Neyse ki; sevindirici olan, bu durumda da sonuçta hak yerini bulmuş! Ama yine de bu kadar şanslı olamayan gebeler için endişelenmekten kendimi alamıyorum!

Paylaşımın için çok teşekkürler Kelebek…

————————————————————————————————

Merhabalar,

Ben de özel bir bankanın şube bireysel pazarlama bölümünde çalışırken geçirdim ilk hamileliğimi.

Hamileliğimi yöneticime 3 ay bittikten sonra söyledim. İlk duyduğunda yüzü morardı, ağzını zor toparladı. İlk sorusu “Erken değil mi???” oldu. “Ne için?” dedim. Kastettiği neydi anlamadım, yaşım 25 ti, o mu, evliliğim mi yeniydi, yoksa o şubeye gidişim mi? Bu sorum yanıtsız kaldı. Sonunda kısık bir tonla ”Ehhh hayırlı olsun bari” diyebildi.

Hamileliğimin 20’li haftalarında beni, hiç başka adam yokmuş gibi, haftasonları kredi kart satış standlarına yollamak istedi.Yalnızca iki defa gittim. Yaşadığım rezilliği anlatamam. Eti puf gibi bir göbekle ayakta dikilen hamile bir bayan. Neymiş, kredi kartı pazarlıyorum! Lanet olsun! Daha sonraları 7.ayımın sonlarına doğru tekrar beni yollamak istedi, ki diğer arkadaşlar da biz gönüllü gitmek istiyoruz biz gidelim dedikleri halde…Asla gidemem dedim, doktorum da sıcak havalarda dışarda olmamı yasaklamıştı zaten. Bana ne dese beğenirsiniz:

“SEN DE ÇALIŞMA O ZAMAN!”

Bu bahsettiğim kişi, bunu söyledikten yalnızca 1 ay sonra yaptığı bir işlem nedeniyle bankadan kovuldu! Arkadaşlar, hamile ve lohusanın duası da bedduası da tutuyor, meraklanmayın…Şu an ücretsiz iznimin tadını çıkarıyorum, kısa bir süre sonra yine akışına kapılacağım bu düzenin…

10 Yorum leave one →
  1. blogcuanne permalink
    Nisan 2, 2010 9:40 am

    Bu düpedüz taciz, başka bir şey değil!

  2. Nisan 2, 2010 10:36 am

    Hamileliği kişisel algılayan insanlar var. Ne acayip.

  3. Nisan 2, 2010 11:59 am

    Bu gibi durumlar işi kaybetme korkusunu bir kenara atıp kesinlikle ses çıkarmak lazım. Tüm bunları duydukça çalışan bir kadın olmanın ne kadar zor olduğunu tekrar tekrar hatırlıyorum. AMa boşuna uğraşıyorlar. Hem çalışır hemde çocuk yaparız…

  4. Nisan 2, 2010 12:33 pm

    neyse ki yaptığını bulmuş.. hamilenin de lohusanın da duası tutar demişsiniz ya doğru hakkaten…

  5. Nisan 2, 2010 12:54 pm

    Çoğu işveren, insanlar işverenlerine inat olsun diye bebek yapıyormuş gibi davranıyor. Halbuki tek istenilen hakkımız olanın huzurla yaşanabilmesi. Ama bu da ses çıkararak korkmayarak oluyor gerçekten!

  6. Nisan 2, 2010 1:37 pm

    yuh diyorum, bu insanların kızkardeşi, karısı ya da hamile olabilecek yakınları yok mu, ne biçim bir anlayıştır bu, gözü dönmüş, kadın düşmanlığı bence bu

  7. beyza permalink
    Nisan 2, 2010 2:17 pm

    Şuanda 22 aylık bir oğlu olan ve ikinci hamileliğinin 33. haftasını süren ve halihazırda çalışan bir işveren olarak bu tecrübeleri hayretle okuyorum ve kınıyorum. İlk hamileliğimde doğum yaptığım 37+2ye kadar son derece stresli ve yoğun olarak çalıştım ama negatif yönde empati kurarak benden önce yada sonra hamile olan hiçbir çalışanımızdan da aynısını beklemedim. Hatta “artık çık izne, yoksa benim gibi hiç dinlenemeden doğurursun” diyerek izne çıkardığım çalışanımız bile olmuştur. Kendi bu güzel duyguları yaşayamamış insanlarda biraz kıskançlık da mı oluyor nedir, anlam vermek güç!

  8. Nisan 2, 2010 4:21 pm

    Hoşgeldin Beyza,
    Seninle birlikte çalışan gebelere eziyet etmeyip haklarını yaşamalarına izin verdiğin için sana özel olarak teşekkür etmek istiyorum. Nasıl kötüyü anlatıyorsak, şikayet ediyorsak iyinin de hakkını vermek gerek! Eminim ki bu tavrının sonucu, sana ve şirketine bağlı, mutlu, verimli çalışan anneler olarak geri dönecektir. İkinci bebeğini de sağlıkla kucağına almanı dilerim.

  9. cuckan permalink
    Eylül 29, 2010 8:34 pm

    iyi ki ücretsiz izin hakkınız da var, bazen onu isteyene de “sen hiç çalışma istersen” denebiliyor:( bebeğinizle mutluluklar…

Bir Cevap Yazın

