Skip to content

Gebelikte 33. Hafta; Babymoon

Mart 31, 2010

“Babymoon” artık ülkemizde de sıklıkla kullanılan bir terim. Bebek doğmadan önce anne ve baba adayının başbaşa yaptığı son tatil olarak açıklanıyor. Hamileliğin yorgunluğunu, beklenen doğumun stresini, ebeveynlik kimliği kazanacak olmanın ve bu ciddi rol değişiminin yarattığı baskıyı hafifletmek için bence de çok iyi bir fırsat!

Benim seyahat edememem nedeniyle, bizim ne yazık ki son kez başbaşa tatile gidebilme şansımız olmadı. Bu nedenle babymoona çıkamadık. Ama babymoonu eve getirdik 🙂 Şöyle ki; ailelerimize durumu açıkladık, doğuma yaklaştığımız bu dönemde bu haftayı “karı-koca haftası” ilan ettiğimizi, başbaşa vakit geçirmek istediğimizi anlattık. Onlar da sağolsunlar son derece anlayışla karşıladılar.

Böylelikle yaklaşık bir haftadır babymoondayız! Şehir değiştirmediğimiz için babamız işten izin almadı. Ama biz yine de babymoonun hakkını veriyoruz. Sinemaya gidiyoruz, başbaşa yemekler yiyoruz, bebeğe bişeyler alıyoruz, sohbet ediyoruz, bol bol her fırsatta uyuyoruz… Tam anlamıyla keyfini çıkarıyoruz karı-koca haftamızın!

Bu haftasonunu da böyle geçirdikten sonra doğuma da, bebeğimize de, misafirlerimize de çok daha hazır hissedicez kendimizi diye düşünüyorum!

Bu başbaşa  zamanı oluşturabilmemizde emeği geçen herkese çok teşekkür ederim! 🙂

Benden ve Çakıl’dan haberler de şöyle; ben maşallah gayet iyiyim. Doğumdan sonra uyuyamayacağım uykuları stoklarcasına bol bol uyuyorum. İştahım yine tavan yapmış durumda! Bu haftanın bitiminde doktor kontrolümüz var. Kilodan yana yine fırça yemem muhtemel!

Çakıl artık karnımın içindeki her yeri kapladı. Aynı anda iki zıt yöne birden itme, kakma, tepme hareketleri yapabiliyor. Aşağılara doğru yaptığı baskılar artmış olsa da doğdu doğacak gibi gelmiyor bana!

Bu haftanın en en en fiyasko durumu ise şöyle gelişti: Annem ve kayınvalidem birlikte, bebek için deterjan ve yumuşatıcı almışlar. Hatta hangisini alalım diye bebeği olan kuzenimize de sormuşlar. Ben de nasıl olsa sorup da almışlar diye kontrol etmedim. Çakıl’ın bir milyon tane minicik minicik eşyasını (patik, eldiven,zıbın, body, tulum, hırka, ceket, örtü, çarşaf vs.) yıkayıp tek tek ütüledim. Ve hafta içi bir gece vakti fark ettim ki deterjan bebek deterjanı değil! Dünya başıma yıkıldı resmen! Yumuşatıcı bebek yumuşatıcısı ve bütün herşey yıkandıktan sonra iki kez durulandı ama deterjan bebek deterjanı değil işte! O kadar şeyi baştan yıkayıp ütülemeyi düşünmek bile yetti bana! Sabaha kadar yattım kalktım “N’olucak bunca şey şimdi???” diye dolandım durdum!

Sonuç olarak Nurturia anneleri ve aile içi konsültasyonlar sonucu sadece hastane çıkışı için ayırdığım iki takımı tekrar yıkamaya karar verdim. Diğerleri de çok çabuk tekrar yıkanacağı için ve bu yanlış yıkamanın ardından iki kere durulandığı için birşey olmaz diye umuyorum. Her an fikrimi değiştirip herşeyi tekrar yıkamam da mümkün…. Ama en erken babymoon sonrası….

2 Yorum leave one →
  1. Nisan 2, 2010 1:11 am

    Babymoon! Hiç duymamıştım ama fikre bayıldım. Sefanız olsun 🙂

  2. Nisan 2, 2010 12:56 pm

    Teşekkürler 🙂

Bir Cevap Yazın

