Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor -6; Doğumunu ertelesen olur mu?!?

Mart 29, 2010

Bu yazı bana ulaştığında, bu blogu açtığımdan beri pek çok çalışan gebe tecrübesiyle karşılaşmış olmama rağmen, ben bile “yok artık!” dedim. Bu kadar şuursuz insanlarla birlikte çalışmak gerçekten bir beceri! Kendisinin de dediği gibi “sabır taşı olsa çatlarmış”! Ama ne mutlu ki; sabreden derviş, muradına ermiş… 🙂

Paylaşım için çok teşekkürler Rabbit!

———————————————————————————————————————————————————

Hamilelik bence insanın hayatındaki en özel, en güzel zaman dilimi ancak çalışan bir hamileyseniz maalesef bu durum tersine dönebiliyor. Benim hamileliğim işlerin en yoğun olduğu döneme denk geldi. Üstüne bir de yöneticim bekar ve çocuksuz olunca doğal olarak empati sıfırdı….

Önceleri zorunlu olarak mesaiye kalmalarla başladı işkence! Saat 19:00 gibi pizza söylerdi ofistekiler, ben o pizzanın kokusundan kötü olur tuvalete taşınırdım devamlı. Bu ve bunun gibi olaylar ardı ardına geldi.

“Doğumunu ertelesen olur mu?!?”

Bu söz geldiğimiz son noktaydı! Ben artık söyleyecek söz bulamıyordum. Hastaneye ofistekilerle beraber ziyarete geldiğinde, ki eminim arkadaşlarım onu zorla getirmiştir, “Oh, iyi iş valla! Ben de doğurup birkaç ay uzaklaşmak istiyorum” dediğinde üstüne atlamamak için zor tuttum kendimi!

Doğum iznimde sudan bahanelerle kaç kere ofise çağırdı beni! “İki saatte bir emziriyorum, çabuk halledelim ne soracaksan” dememe rağmen son saniyelere kadar beni tuttu. Daha kırkım çıkmadan beni vardiyalı bir bölüme atadı, kendisi ben yapmadım dese de 😦 İki gözüm iki çeşme kaç gün ağladım! Bayram tatili burnumdan geldi! Dönüşte üst yönetimle görüştüğümde “Olur mu öyle şey! Biz senden çok memnunuz!” diyip atamayı durdular.

O dönem nasıl oldu da sütüm kesilmedi hayret ediyorum! 6 ay olan ücretsiz iznimi bir türlü vermedi, 4 ay kullanabildim. Süt iznimi toplayip haftada bir gün olarak kullanmak istedim, “O süt izni değil, yan gel yat izni oluyor!” diyerek vermedi. Süt iznimi haftada 3 gün, saat 15:00 de çıkarak kullanmam için anlaştık. Tam çıkacağım saatlere toplantı koydu!

Sabır taşı olsam çatlardım herhalde! İstifa etmeyi çok düsündüm. Ama yeni ev almıştık ve taksitleri başka türlü ödeyemezdik. Dolayısı ile devamlı Allah’a havale ettim o şahsı ve bilin bakalım ne oldu??? 🙂 Kendisi gönderildi 🙂 Ne demisler alma mazlumun ahını 🙂

One Comment leave one →
  1. gulay permalink
    Eylül 11, 2010 9:11 am

    Dogrusu ben de gebeligimi patronuma bildirdigimde “e biz senden hiç faydalanamıyacak mıyız?” demişti… İşimde cok titiz oldugum için bu tarz yorumları hiç takmadım. ” Spor falan da yapamazsın galiba demişti” “Sizin hanım hamileyken kaç şınav cekiyordu?” diye sormuştum. Ben haklarımızı sonuna kadar kullanmak için tüm kadın çalışanlarıma da destek veriyorum, ancak süt iznini bir güne toplayıp hiç gelmemek bu iznin mantığına aykırı bence. Tabii büyük şehirlerde verilen sürenin yolda geçtiği ve pek bir işe yaramadığı da bir gerçek. Kamuda da kadınlara part-time mesaiyi belli bir süre ayarlama için fırsat verilse keşke. Zaten memelerden süt taşarken, odalara kapanıp süt sağmaya, kantinin buzdolabına koymaya falan çalışırken verim oldukça düşüyor. Yukarıdaki gibi bir patronu heralde ben, paralardım, bahse girerim kendi eşi benzer süreçlerden geçerken her türlü iltiması talep etmiştir…

Bir Cevap Yazın

