Skip to content

Doğum Kursu 1.Hafta

Mart 28, 2010

Hamileliğimin başından beri her bilgiye aç bir şekilde ne bulduysam okuyup araştırıyorum. Bu araştırmalar sırasında Hakan Çoker’in sitesinden ve doğal doğum kursundan haberdar olmuştum. Ancak çok istememe rağmen katılmak kısmet olmadı. Benim kurs için İstanbul’a gidebilmem seyahat etmem yasak olduğu için mümkün olmadı ve maalesef kursu Bursa’da düzenleyebilecek çoğunluğa da ulaşmadık. İçimde kalmadı desem yalan olur. Ama değiştiremeyeceğim için bu durumu kabullendim. Bu kursa katılma isteğimi bilen doktorum, beni Acıbadem Bursa Hastanesi’nin doğum kursuna yönlendirdi.

Açıkçası bu kursun beklentimi tam olarak karşılamayacağını düşünmüş olsam da; doğumu da aynı hastane de gerçekleştirmeyi planladığımız için kursa katılmanın hastaneyi, personeli ve doğum politikalarını tanımak açısından faydalı olabileceğine karar verdim.

Kurs toplam 6 haftalık bir program. Her perşembe 18:30 da hastanenin içerisindeki konferans salonunda toplanılıyor. Bu hafta başlayan kursun ilk haftasının konusu “Gebelik Fizyolojisi ve Gebelikte Cinsellik” idi. Her iki konu da ana hatlarıyla yeterli olarak anlatıldı bence. Zaten bu konular ile ilgili internetten  araştırılarak da benzer bilgilere ulaşmak mümkün olduğu için genel bir bilgilendirme ve giriş niteliğinde bir ilk haftaydı. Bursa’da yaşayıp kursa katılmayı düşünen gebeler ikinci haftadan başlayabilirler bence. Şu an için birşey kaçırmış sayılmazlar!

Önümüzdeki haftaların konuları şöyle;

  • 2.hafta; Normal doğum ve gebelikte beslenme
  • 3.hafta; Sezeryan
  • 4.hafta; Lohusalık ve lohusalık psikolojisi
  • 5.hafta; Yenidoğan bakımı
  • 6.hafta; Anestezi yöntemleri

Özellikle ikinci haftayı merakla bekliyorum. Hem normal doğumda nefes teknikleri gibi bilmediğim noktaları öğrenmek için hem de hastanenin normal doğuma bakış açısını görmek için bulunmaz bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Genel olarak kurs programının tamamını merak ediyorum aslında! Eşimin “Kursun 5. haftasında Çakıl gelmiş olur!” tahmini umarım tutmaz ve kızım kursu tamamlamamıza izin verir!

Acıbadem’in diğer hastanelerinde benzer bir kurs olup olmadığı 444 55 44 Alo Acıbadem’i arayarak öğrenilebilir.

2 Yorum leave one →
  1. Mart 28, 2010 7:44 pm

    Simge, alakasız olacak ama ben de Bursalıyım, İstanbul da yaşayan bir Bursalı. Bursayı özledim bak şimdi 🙂
    İstanbul daki tüm Acıbademlerde kurs var bildiğim kadarıyla bu arada.

  2. Nisan 4, 2010 6:19 pm

    Buralardan istediğin bişey varsa seve seve gönderirim…

Bir Cevap Yazın

