Skip to content

Doğum iznine nasıl ayrıldım?

Mart 25, 2010

Doğumdan sonra iş göremezlik parasını kolaylıkla alabilmek için doğum iznine ayrılırken çok dikkatli olmak gerektiğini “Çalışan Gebeler Anlatıyor” da hikayelerini paylaşan gebelerden ve internette yaptığım araştırmalardan biliyordum.

“Doğum izni ne zaman başlar?” da da yazdığım gibi iş göremezlik raporumu açtırmak için 32. haftamın dolmasını bekliyordum. Ancak rutin kontrolümde doktorum uterus bicornis nedeniyle erken doğum riskimin normalden biraz daha yüksek olduğunu bu yüzden artık çalışmamam gerektiğini ve doğum önü iznimi başlatmak üzere 31+o da yani 32. haftanın başında hastaneye başvurmamı söyledi.

Hastaneye gitmeden önce işyerimden hastaneye başvuracağım tarihli vizite kağıdı aldım. (Her ihtimale karşı iki asıl olarak aldım.) Sağlık karnem yoktu. Nüfus cüzdanımda T.C. Kimlik numaram yazdığı için vizite kağıdı ve nüfus cüzdanımla hastaneye başvurdum. 15 dakika sonra raporumu almıştım. Hatta eşim “Bu mudur yani? Ben bunu evde de yazıverirdim!” bile dedi. Çok kolaylıkla aldığımız raporla birlikte işyerime tekrar gittik. Şirketin insan kaynaklarına raporun fotokopisini verdik. Sanırım bu prosedürün en önemli noktası bu! Aslını verirseniz ve onlar da sizi uyarmayıp alırlarsa bu raporun aslı olmadan iş göremezlik parasını alamayacağınız için ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

Vizite kağıdının da aslının mutlaka sizde kalması gerekiyor. Elinizde olması gereken vizite kağıtlarının tarihleri ile ilgili birkaç kaynaktan farklı bilgiler okudum. Ben riske girmek istemediğim için izne çıkış tarihli (bu şu an elimde), doğumun gerçekleştiği gün tarihli ( işyerimden benim doğum yaptığım tarihli bir vizite kağıdı düzenlemelerini rica ettim) ve doğum sonrası 8 haftanın bittiği gün tarihli vizite kağıtlarını almaya karar verdim. Bu kadar kolay bir ayrıntı için daha sonra sıkıntı yaşamak istemiyorum.

Yukarıda da belirttiğim gibi iş göremezlik raporumu açtırırken 32. haftamın başında olmamla ilgili herhangi bir problem yaşamadım. Ancak;  31+0 da izne ayrıldığım için iznim 39+0 da sona erecek! Doktorum bu tarihe kadar doğumun gerçekleşeceğini düşünüyor olmalı ki rapor bittiğinde doğum gerçekleşmemiş olursa nasıl bir yol izlememiz gerekeceğini konuşmadık. Eğer 39+0 da doğurmamış olursam, izin konusunda ne yaptığımızı yaşayıp öğreneceğim ve burdan da paylaşacağım.

Bir Cevap Yazın

