Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor-5; En büyük projem!

Mart 8, 2010

Dünya Kadınlar Günü’nde yayınlamaktan çok büyük zevk duyduğum bir mutlu çalışan gebe hikayesi daha… Nice kadının daha benzer şartlara kavuştuğunu görmek ümidiyle…

Doğumuna gün sayarken üşenmeyip hikayesini yazıp yayınlamama izin verdiği için hikaye sahibine sonsuz teşekkürler…

Bebeğine kolaylıkla ve sağlıkla kavuşmasını diliyorum!

—————————————————————————————————————–

Çalışan ama mutlu bir gebe hikayesi anlatmak istiyorum. Ben büyük bir bankanın büyük bir iştirakinde 8 yıldır çalışıyorum. Herkes gibi benim de işimle ilgili memnun olmadığım tonlarca şey oldu bu 8 yıl içerisinde. Aşırı derecede kurumsal biryer burası. Kimsenin kimsenin ayağını kaydırmaya gücü yetmez, kariyer basamaklarını atlayabilmek için başarıdan daha önemli bir faktör vardır, o da doldurulması gereken süreler! Çok çalışan fazladan ödüllendirilmez, hiç çalışmayan da işten atılmaz, büyük çarkın içerisinde kaynar gider. Hatta doğru zamanda doğru yerdeyse bazen insansızlıktan terfi bile edebilir! Maaşlar piyasadaki muadillerine göre hep çok düşüktür ama iş güvencesi sonsuzdur.
 
Çoğu zaman sıkıcı olabilecek derecedeki kurumsallık, iş insana değer verme kısmına gelince büyük bir avantaja dönüşür. Allah korusun bir çalışanımız ölse ailesi kılını kıpırdatmadan herşey şirket tarafından organize edilir, bir çalışanın çocuğu ciddi bir hastalık geçirse maddi manevi en büyük destek şirket tarafından verilir, bir çalışan büyük bir ameliyat geçirirse özel sigortamızın karşılamadığı kısım bile şirket tarafından ödenir. Tüm bunları yapan bir şirket haliyle gebesine de saygıda kusur etmez.
 
Müdürümle öğrenir öğrenmez, daha üst düzey yöneticilerimle ve çalışma arkadaşlarımla 12. haftamda paylaştığım gebeliğim boyunca en ufak bir negatif yaklaşımla karşılaşmadım. Üstelik ben şirketteki 6 hamileden biriydim. Hamileliğim boyunca yavaş yavaş üzerimdeki iş yükü azaltıldı, yokluğumda işlerimi devredeceğim kişiler çok önceden belirlendi, fazla mesai yapmam istenmedi. Ama ben de karşılığında onları hiç suistimal etmedim, hamileliğimi işime hiç kötü yansıtmadım. Ne sinirli oldum ne aşırı duygusal, ne azıcık burnum akıyor diye işe gelmemezlik ettim ne de yerli yersiz izinler alıp mesai saatlerimden çaldım. 36.haftamın sonuna kadar zevkle çalışıp, bu izni kullanacak olmamın kariyerime en ufak bir negatif yansıması olmayacağını bilmenin gönül rahatlığıyla, 4 ay ücretli+6 ay ücretsiz+1 ay da yıllık izin olmak üzere toplam 11 ay boyunca işe dönmeyeceğimi söylerek izne ayrıldım. Sadece 6 aylık ücretsiz izinde olduğum süre terfi süreme sayılmayacak o kadar, ki bu da gayet doğal.
 
Vedalaşırken genel müdürüm en büyük projemin şimdi başladığını, genel müdür yardımcım ise bir kadının asli görevinin iyi bir çocuk yetiştirmek olduğunu söyleyerek iyi dilekleriyle beni uğurladılar. Arkadaşlarım da güzel bir veda partisi düzenleyerek beni mahçup ettiler. Şimdi geriye dönüp baktığımda işle ilgili tüm şikayetlerim uçup gitti, terazinin sadece iyi tarafını görebiliyorum. Bana aynanın diğer yüzünü gösterip sahip olduğum şeylerin kıymetini anlama yardımcı olduğu için çalışan gebeye çok teşekkür ediyorum.
 
Bebeğimi bırakıp işe dönmek için her süre erkendir biliyorum ama bebeğimle birlikte geçireceğim 11 ayım ve geri dönmeyi fazlasıyla hak eden bir işim olduğu için çok mutluyum. Sadece gebelere değil tüm çalışanlarına kıymet veren işverenlerin artmasını dilerim.

———————————————————————————————————

One Comment leave one →
  1. SENEM permalink
    Nisan 11, 2010 10:49 am

    İNANILMAZ…NERDE ÇALIŞIYORSUNN ÇOK MERAK ETTİM …MASAL GİBİ

Bir Cevap Yazın

