Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor-4; Rüya gibi bir şirket!

Şubat 15, 2010

Hamileliğini zorlanmadan keyifle yaşamış çalışan gebelerin varlığını bilmek, hikayelerini dinlemek, bana “demek ki olabiliyor, neden daha fazla gebe böyle yaşamasın gebeliğini” dedirtiyor. İçimdeki umut böceklerini kıpır kıpır yapıyor! Gün geçtikçe böyle olması gerektiği gibi yaşanan gebeliklerin artması için elimizden geleni ardımıza koymamamız gerektiğini tekrar hatırlatıyor. Teşekkürler Kaymaçina!

———————————————————————————————————————

Çok istenen bir bebekti bizim ki ve çabuk kavuşulan 🙂 Sıcak bir ağustos günü hamile olduğumu öğrendik oğlumun babasıyla.
Nasıl bir sevinçle karşıladığımızı tahmin edersiniz.
Bir süre doktorumuz herhangi bir olumsuzluğu karşı kimseye söylemememizi söyledi, hoş biz dayanamayarak müstakbel anneanne, babaanne ve dedeleri haberdar ettik.

4 ayıma geldiğimden artık yöneticime söylemem gerektiğini düşündüm ve yöneticimi durumdan haberdar ettim.

İşte bu andan sonra yaşadıklarım ‘ çalışan gebe ’ lerin klasik yaşadıklarından oldukça farklı:

Bizim firmamızda her daim gebe en az iki bayan vardır, 6. seneme giriyorum ve bu durum hiç değişmedi. Dolayısıyla gebelere bakış belki bu yüzden, belki de Amerikan şirket kültürü nedeniyle oldukça farklı.
Gelelim benim durumuma, hamileliğimi yöneticimle paylaşmadan önce başka bir departmandaki göreve talip olmuştum, bu benim için hem bir terfi olacak hemde potansiyelimi gösterebileceğim yeni bir alanda çalışıyor olacaktım. Hamileliğim bu terfimi etkilemedi, karnımın burnuma geldiği 6.ayda o çok istediğim pozisyona atamam ve maaş artışım yapıldı.

İlerleyen günlerde İstanbul’un kara teslim olması nedeniyle 1 hafta işe gitmedim, bu herhangi bir sorun olmadı, buzda kayıp düşme ve araba kullanmayı göze alamayacağım şirketim tarafından olumlu karşılanmıştı. Çalışmalarımı evden telefon ve internet bağlantısıyla yürüttüm.
Bilindiği gibi 28.haftadan sonra ucak seyahat kısıtlaması gelir gebeler için, yeni görevim yurtdışı seyahatleri gerektiriyordu ama bunları askıya almam ve görüşmem gereken kişilerin ben gelemediğim için gelmeleri ve bu durumu uygun karşılamaları da sevindirici oldu.

Yemekhanede gebeyim diye yemeğin güzel yerlerinin fazla fazla verilmesi, şirkette başka departmanlarda kesilen pastalardan canım çeker diye bana da ikram edilmesi, toplantılarda arada kalkıp yürümemin hoş karşılanması ve daha niceleri mutlu ve huzurlu bir hamilelik geçirmeme yardımcı oldu.
Böylelikle oğlumla daha da fazla zaman geçirebilmek için son 5 haftamı da kullanıp doğuma 3 hafta kala iznime çıktım.

İznim süresince maaşımı kesintisiz aldım. Doğum yaptığım gün odama şirketim tarafından zarif bir çiçek gönderildi.

8 + 5 haftalık süre bittiğinde şirkete uğrayıp öncelikle birikmiş yıllık izinlerimi kullanmak istediğimi belirttim. Formumu doldurdum ve 2 ay ekstra süre ile eve döndüm, bu süreçte bakıcı işimizi ve yeni evimize taşınma işlemlerimizi tamamladım, 2 ay göz açıp kapayana kadar geçmiş ve oğlum 5 aylık olmuştu. Zaruri emzirme süresinin sonuna yaklaşmıştık bu bile biliyorum ki birçok çalışan anne için zor olan bir durum.

Oğlumun babası ile bir süre daha evde kalmamın iyi olacağını düşünüyorduk bu nedenle ikinci bir ziyaret yaptım şirketime, İnsan kaynakları departmanı ve yöneticilerimle anlaşarak 2 ay evden çalışmak istediğimi belirttim, maaşımda % 25 kesinti yapılacaktı ama bu önemli değildi böyle bir imkân tanınıyordu ve çoğunluk bunu kullanmaktan çekinmiyordu, talebim olumlu karşılandı. Şimdi geriye dönüp baktığımda neden 2 ay gibi kısa bir süre talep ettiğimi bilmiyorum, çünkü 6 aya kadar bunu talep etme hakkı şirketimizce veriliyor.
Herneyse 2 ay da evdeydim, tamam belki belli aralıklarla toplantılara katılmam, bilgisayarın başında vakit geçirmem gerekecekti ama evdeydim işte…

Oğlum 7 aylık olduğunda işe döndüm ancak 1 ay çalıştım sonra kriz patlak verince şirketimiz toplu kalan izinlerin kullanılmasını talep etti, ne yalan söyleyeyim işime gelmişti ve bende 4 haftalık kalan iznimi kullanmak istediğimi belirten yazımı yazdım, 1 ayda bu sefer tam maaşımı alarak ve çalışmak zorunda kalmadan evde oğlumla vakit geçirdim.

Tam olarak işe başlamam oğlumun 8 ayını doldurması ile oldu. Bu süre zarfında emdi, ama 1 aylık çalışma sütümü etkiledinden meme maceramız 8 ay sonu işe dönüşle son buldu.
Şimdi canım oğlum 22 aylık, evde bakıcısı ile zaman geçiriyor, şirketimizin 1 yaş itibariyle kabul eden ücretsiz kreşi mevcut ve 2,5 yaş itibariyle oraya vermeyi planlıyoruz.

Biliyorum okuyunca inanılmaz geliyor ama Türkiye’de böyle örnekler de var, şirketimin başka konularda eksikleri var, olmaz olur mu? Zaman zaman bunlar çok gözüme batıyor ve acaba başka yerlerde şansımı denesem mi diyorum ama sonra bana geçmişte tanıdığı bu olanakları sunacak çok az yer bulacağımı düşündüğümden vazgeçiyorum.
Dediğim gibi 6.seneme girdim, bu ay yeni bir terfi aldım, şimdi 2 sene kariyerime odaklanıp, oğlum 4 yaşına gelince ikinci bebeğimi de burada, bu olanaklardan faydalanarak büyütmek istiyorum.
Dilerim bu tür örnekler çoğalır ama öncelikli dileğim ülkeyi yönetenlerin çalışan annelere bakışı değişir, 1-2 firma bu olanağı tanımış ne önemi var, çocuklar hepimizin ve onların sağlıklı büyümesi toplumumuzun sağlıklı gelişmesinin temel direği.

Kaymaçina

5 Yorum leave one →
  1. Şubat 15, 2010 1:59 pm

    Çalışan gebe arkadaşım ; yazıma yer verdiğin için teşekkürler.Umarım bu tür örnekler hızla çoğalır ve anneler en güzel günlerini keyifle yaşarlar.

    • Şubat 15, 2010 6:57 pm

      Ben de paylaşımın için çok teşekkür ederim! Umarım bir zaman sonra bu blogta hep “mutlu çalışan gebe” deneyimleri yayınlarız.

  2. Cokdatintin permalink
    Haziran 9, 2010 8:25 pm

    Gercekten harika bir sirketin varmis. Benim calistigim sirket her sene en begenilen sirketlerden biri secilmesine ragmen bu saydiklarinin hicbirisi yok 🙂
    binlerce kadin calisan var kres yok
    hamilelikten bahsettigin an atamalarin ertelenir 2.plana dusersin(onceki sene performanslarin bolumun en iyisi olsa da)
    sut iznini toplu olarak verilebildigi halde vermezler
    ucretsiz izin hakkini kullanamazsin
    hamileyken olmasa bile donusunde seni dusuk performans bahanesiyle isten bile cikarabilirler
    ve hamile oldugun icin isten de atmadiklari icin onlara sukretmen gerektigini ima ederler 🙂

    Sirketinle ilgili ufak bir tuyo versen ben basvurmak istiyorum. 3 isyeri degistirdim.insana bu kadar deger veren bir sirkete rastlamadim.

    Tesekkurler

  3. Maviliay permalink
    Nisan 26, 2011 2:05 pm

    Kaymacina Selam ;

    Sanirim ayni sirkette calisiyoruz , bu anlattigin herseyi burda calisan ve hamile kalan onlarca arkadasimdan duydum ve gozumle gordum :))
    Gercekten rüya gibi bir sirkette calisiyoruz eger yanilmiyorsam…Yakin zaman da hamile kalmayi dusunen BEN icin , bunlari tekrar okumak , ozumsemek cok iyi geldi 🙂
    Selamlar …

Trackbacks

  1. Çalışan gebeler buraya… « Kaymacina – Hayatımın tadı

Bir Cevap Yazın

