Skip to content

Çalışan Gebe 27. Hafta; Bir “tatlı” huzur…

Şubat 14, 2010

Geçen haftaki doktor ziyaretimizden bu yana iştahımı kontrol altına almak ve yediklerimi düzenleyebilmek adına yoğun bir çaba içerisindeyim.

Kendimce, vücudumu dinleyerek bir düzen oluşturmaya çalışıyorum.

Benim uyguladığım plan şöyle;

Sabah: 1-2 dilim kepek ekmek, 2 tatlı kaşığı kadar light labne, 1 yumurta, 4-5 adet siyah zeytin, salatalık,domates,maydanoz ve 1 çay bardağı çok çok açık tek şekerli çay

Ara: 2 adet mandalina ya da 1 adet portakal ( Bu ara öğünü genellikle değiştirmiyorum. Multivitamin ve demir vitaminimi, açken ve C vitamini ile birlikte almak istediğim için bu saatte mandalina ya da portakal ile birlikte alıyorum.)

Öğlen: Bu en tehlikeli öğün bence… uyguladığım seçenekler şunlar…

Evden getirilmiş bir porsiyon sebze yemeği+ pilav veya makarna

Çorba+ 1 dilim ekmek+ sebze yemeği+ yoğurt

Ara: 3-4 adet ceviz ve 3-4 adet kuru kayısı

2 .Ara: Çok acıkırsam küçük bir grissini, belki bir fincan bitki çayı

Akşam: Çorba+ 1 dilim ekmek + Izgara tavuk/balık/et + garnitür olarak sebze ve bol salata

Ara: 1-2 porsiyon meyve ya da 1 porsiyon meyve salatası

Gece: Büyük bir bardak yağsız süt

Ve gün boyunca 2-2,5 litre su!

İtiraf ediyorum; son zamanlarda günde bir porsiyon, çok utanıyorum ama hatta bazen günde iki porsiyon tatlı yer olmuştum. Bir anda tatlıyı kesince bu bir hafta boyunca vücudum “TATLI!” diye bas bas bağırdığı için gece sütü ile birlikte 1 tatlı kaşığı kadar Nutella yedim. Ancak dün akşam farkettim ki vücudum bu yeni tatlı düzenine alışmaya başladı. “Tatlı!” çığlıkları azaldı. 🙂 Artık Nutella’yı da bıraksam iyi olacak.

Planımın teşvik unsuru ise haftada bir kez, haftasonu yiyeceğim bir porsiyon tatlı! 🙂

İşin en ilginç tarafı ise; benim hamilelikten önce tatlı sevmeyen bir insan olmam. Günlerce, haftalarca hiç tatlı yemesem aramayan, teklif edildiğinde istemediğim için reddeden bir insanken bu hale nasıl geldim anlamak mümkün değil gerçekten!

Mücadele ile geçen bir haftanın ödülü ise kaybedilen 900 gr! 🙂

E bir tatlıyı hak etmişim ama değil mi?

No comments yet

Bir Cevap Yazın

