Skip to content

Çalışan Gebeler Anlatıyor-2; Hak verilmez, alınır!

Şubat 6, 2010

İkinci paylaşım blogda… “Hak verilmez, alınır” sözünün kanıtı adeta! İlham ve cesaret verici paylaşımı için NCM’ye teşekkürler…

———————————————————————————————

İkinci bebeğime hamile olduğumu öğrendiğimde mağazacılık sektöründe 1 yıldır çalışıyordum. Sektörün tüm zorluklarına rağmen işimi seviyordum. Performans değerlendirmelerim oldukça yüksek seyrediyordu.

Hamileliğimi öğrenir öğrenmez tüm iyi niyetimle yöneticilerimle paylaştım. Başıma gelecekleri bilsem eminim mümkün olduğunca geç söylerdim.

İlk aylarda sağlık problemlerim çok fazlaydı. Ayakta çalışmam mümkün olmadığı için iki kez rapor verildi. 10 gün ve 15 gün olmak üzere çalışamadım. Bu raporlardan sonra haklarımı araştırdım. Günde 7,5 saatten fazla çalıştırılmamam ve gece çalışması yapmamam gerektiğini öğrendim. Ancak bunları şirketimin bana söylemesi gerekirken ben onlara böyle bir hakkımın olduğunu söyledim. Onlar bana araştıracaklarını söylediler ama herhangi bir geri dönüş yapmadılar. Çalışma Bakanlığı’na gidip konuyla ilgili görüşeceğimi söylemem üzerine konuyu araştırdıklarını, avukatları ile görüştüklerini, yasal olarak böyle bir hakkım olmadığını (!) ama onların benim çok değerli elemanları olmam nedeniyle lütfedip kendi insiyatiflerini kullanarak 6. ayımdan sonra bu hakları bana tanıyacaklarını ilettiler! Toplam 6 günlük çalışma süresinde 2 gün de akşam vardiyasında çalışmam gerektiğini söylediler. Ben 6. ayıma kadar 2 gün 10:30-22:00, 2 gün 14:00-22:00 ve 2 gün 10:30-17:00 olarak haftalık 45 saatimi tamamlayacak şekilde çalışmaya devam ettim. Ancak 6.aydan sonra lütfettikleri (!) haklarıma kavuşabildim.

Bu arada terfim gelmiş olmasına rağmen hamileliğim nedeniyle terfimi alamadım.

Ancak haklarımı araştırıyor olmamın ve şirketimle korkmadan paylaşmamın faydasını da çok gördüm. Doğum iznimi ve süt iznimi gerektiği gibi kullandım. 6.aydan sonra bile olsa çalışma saatlerimi düzenletebildim.

Terfimi alamamış olmama rağmen, alabildiğim haklarımı da kendi çabamla aldım. Benden sonra şirketimde hamilelik yaşayanlar da bu haklar doğrultusunda çalışmaya devam ediyorlar.

Herkese haklarını yaşayabildikleri gebelikler dilerim.

Sevgilerle,

NCM

No comments yet

Bir Cevap Yazın

