Skip to content

Çalışan Gebe 25. Hafta; Uykularım nerede?!?

Ocak 28, 2010

Göbeğimin altında kalan vücut kısımlarım ile bağlantım kopmuş durumda.Çizme giymek bir işkence, yardımsız çıkarmak söz konusu bile değil!

Büyüyen göbeğimin engellediği en önemli aktivite “uyumak”!

Geçen haftanın sonuna doğru sağlık ocağına tetanoz aşısı olmak için gittiğimde hemşire bebeğin kalp atışlarını dinlemek istedi. Sırt üstü uzandım ve dinlemeye başladık. Ancak bebeğin kalp atışlarını ilk duyduğumuzda atışlar o kadar düzensizdi ki, hemşireyle korkuyla gözgöze geldik. Hemşirenin yönlendirmesiyle çok az yan dönmemle atışlar düzeldi. Ama o birkaç saniyede benim ömrümden ömür gitti! Bu hoş olmayan tecrübe üzerine hemşire hiçbir zaman tamamen sırtüstü yatmamamı, bunun bebeğin üzerine yük bindirdiğini söyledi.

Ama normalde ben hep sırtüstü uyuduğum için bu tedirginlikle sürekli yan yatmaya çalışacağım diye uyuyamaz oldum!

Bu arada; her hafta erken doğum riskine karşı olduğum iğneler, domuz gribi aşısı, birkaç doz tetanoz aşısı derken elek gibi oldum! Üstelik ben küçücükken iğneciyi kapıdan kovacak kadar çok korkarım iğne-aşı yaptırmaktan! Ama tabii ki şu an yavru kuşun sağlıklı olmasından başka birşey umrumda bile değil!

Erken doğum riski demişken; doğumsal olarak uterusumdaki şekil farklılığı nedeniyle (uterus bicornis) ciddi bir erken doğum riskim var.

İşyerindeki ortam da malum! Bu nedenle doğum iznimi yıllık iznimi de başına ekleyerek 30. haftaya çektim. Sağlıklı ve mümkün olduğunca daha çok anne karnında kalmış bir bebek doğurmanın, onunla iki hafta daha fazla zaman geçirmekten daha önemli olduğunu düşündüğüm için bu kararı verdim. Umarım bu iznin bebeğin sağlıklı olmasına ve karnımda daha çok kalmasına faydası olur.

Böylelikle evimde bebişi bekleyip rahat rahat hazırlık yapacağım günlere sadece 5 hafta kaldı! 🙂

7 Yorum leave one →
  1. Ocak 28, 2010 4:38 pm

    5 haftacik! Is yerindeki olumsuzluklari goz ardi edersek -ki etmeliyiz- 5 hafta sonra sadece kendine ve bebegine ayiracagin vakitlerin gelmesi cok guzel. Bana hayal gibi geliyor.
    Ben burada doguma cok yakin vakte kadar calismak zorundayim. Az once ogrendim ki annelik izni de ucretsiz olacakmis. Belki de iyi bir sey, ucretsiz de olsa yoruldugum vakit “benim gitme vaktim geldi” diyebilirim.

    • Ocak 29, 2010 12:31 pm

      Çok az kaldı gerçekten! Artık izne çıkacağım günün gerçekliğine ben de inanıyorum. Kendimi gerçekten artık yıpratmamaya çalışıyorum!
      Doğum izninin ücretsiz olucak olması rutin bir uygulama mı acaba, yoksa seninle ilgili bir durum nedeniyle mi ücretsiz olucak? Sigorta gün sayınla falan ilgili olabilir mi?

  2. Ocak 29, 2010 2:44 pm

    Merakımı maruz görürseniz ve özel olmayacaksa bir sorum olacak; gebeliğiniz spontanmı gerçekleşti acaba, uterus bicornis ile ilgili yapılan herhangi bir tedavi, takip vs. sözkonusu oldumu.
    Bu arada umarım 5 hafta su gibi akıp gidiverir, gün yaklaştıkca uzaklaşıyor gibi gelirdi bana son zamanlarım 🙂

  3. Ocak 29, 2010 8:52 pm

    🙂 Gün içindeki ruh halime göre değişiyor bu yaklaşma uzaklaşma durumu. Bazen bir saat daha geçiremeyecekmişim gibi gelirken bazen göz açıp kapayıncaya kadar geçiverecek gibi geliyor!

    Gebelik için uterus bicornis ile ilgili özel bir tedavi görmedim. Doktorum 1 yıl kadar gebelik oluşmazsa ya da oluşan gebeliklerde üst üste düşük problemi olursa tedaviyi düşünürüz demişti. Ama gerek olmadı 🙂

  4. Naz permalink
    Şubat 4, 2010 11:45 am

    bildigim kadariyla uterus bicornis’de asil sorun bebegin iyi tutunamamasi… seninki artik masallah bu kadar zamani atlattigina gore, uslu uslu otursun yerinde, uyusun da buyusun:)))

    ben karnimin iyice ortaya ciktigi donemlerde, surekli sola yatmaya baslamistim ve gercekten kramplarima cok iyi gelmisti. normalde deli uyudugum icin, yatmadan once bir tane karnimin altina hamileler icin yapilan ucgen yastiklardan, bi tane sirtima, bi tane de basimin altina yerlestiriyordum. son donemlerde iyice abarttim ve evde kalan son yastik da bacak arama terfi etti. esim, yataga geldigimde seni goremiyorum diyordu:)))

  5. Şubat 6, 2010 2:51 pm

    Uterus bicornisde asıl sorun bebeğin tutunması gerçekten. Ama doktorumun anlattığı kadarıyla miyadından önce doğum riski de oldukça yüksekmiş. Rahim yeteri kadar esneyemeyip bebeği dışarı atabilirmiş. Bu yüzden her hafta rahimin esnemesine destek olacak bir iğne oluyorum. Çok şükür ki; şu an bebeğin yeri ve durumu çok iyi! O yüzden içimizi ferah tutuyoruz.

  6. Naz permalink
    Şubat 6, 2010 7:11 pm

    icinizi gercekten ferah tutun… ben bebegin, anne karnindayken, ebeveynleriyle kesinlikle zihinsel alis-veriste bulunduguna inananlardanim. ben neden korktuysam, nelerden vesvese yapip icimi karartip, internetten felaket senaryolari okuduysam hepsi basima geldi. sanirim oglum bana, onu o kadar gerdigim icin bir ceza vermek istedi. iyi de yapti, simdi eskisine gore cok daha cool, cok daha rahat bir anneyim:)

Bir Cevap Yazın

